Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛

صیانت از منابع طبیعی باید به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صیانت از منابع طبیعی باید به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شود، گفت: در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) به صیانت و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی به‌عنوان نعمت‌های الهی سفارش شده است.

صیانت از منابع طبیعی باید به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، حجت الاسلام و المسلمین حبیب اله زمانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان بن ، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری به بیان اهمیت منابع طبیعی و جایگاه آن در دین مبین اسلام پرداخت و افزود :یک ششم آیات قرآن کریم درباره اهمیت منابع طبیعی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع جزء انفال محسوب می‌شوند ، تاکید کرد : براساس آیات مبارک قرآن، انفال از آن خدا و رسول خدا است و در زمان غیبت امام زمان (عج) تصدی انفال با ولی فقیه است و هرگونه تصرف و تجاوز به منابع طبیعی از نظر مراجع تقلید حرام است و منوط به اجازه از حکومت اسلامی است.

وی در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه شهرستان سامان به اهمیت آبخیزداری و مشارکت مردم در حفظ و حراست از این میراث گرانبها ( منابع طبیعی ) اشاره داشت و بیان کرد: عدم رعایت اصول آبخیزداری منجر به فرسایش خاک، هدر رفت آب، از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و در نتیجه کاهش تولیدات غذایی می‌شود .

وی در نماز جمعه شهرستان سامان با بیان اینکه آیه ۲۷۳ سوره بقره در مورد گره‌گشایی از کار مردم سخن میگوید ، گفت : خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید