Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

اراضی یکپارچه دستخوش تغییر کاربری در کرج و اشتهارد آزادسازی شد

فرمانده یگان حفاظت از از اراضی استان البرز از آزادسازی همزمان بیش از ۱۳۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان های کرج و اشتهارد با مساحت تقریبی ۲۷۰ هکتار خبر داد.

اراضی یکپارچه دستخوش تغییر کاربری در کرج و اشتهارد آزادسازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز،  سید مجتبی موسوی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز، گفت: در راستای اخبار واصله از تغییرکاربری در اراضی کشاورزی و شناسایی های صورت پذیرفته در شهرستان کرج  متأسفانه اراضی مرغوب و یکپارچه ای از زراعی در منطقه ای بنام پیشک ۱ و ۲ از ماهدشت این شهرستان دستخوش تغییر کاربری غیر مجاز توسط افرادی سودجو و قانون شکن قرار گرفته بود که با قطعه بندی و دیوار کشی با مرور زمان به دیگر تغییر کاربری ها نیز افزوده می شده است.

 موسوی ادامه داد: با اقدام به موقع مدیریت جهاد شهرستان کرج و دستورات حوزه  دادستانی مرکز استان و با پشتیبانی نیروهای انتظامی و همکاری شهرداری ماهدشت تعداد ۱۰۰ مورد از تخلفات صورت گرفته اعم از دیوارکشی، احداث بنا، گودبرداری و ..... قلع و قمع شد.

فرمانده یگان حفاظت افزود: همزمان با اجرای برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز در شهرستان کرج، در شهرستان اشتهارد نیز با حمایت ویژه دادستان  این شهرستان تعداد ۳۵ قطعه بندی غیر مجاز صورت پذیرفته در اراضی کشاورزی با حضور نیروهای انتظامی قلع و قمع و آزادسازی شده است.

موسوی با بیان اینکه آزادسازی های انجام شده به لحاظ زراعی بودن از اهمیت خاصی برخوردار بوده و منجر به اعاده این اراضی به چرخه کشاورزی شده است، تصریح کرد: قلع و قمع های انجام شده  بیش از ۱۳۰ مورد با مساحت تقریبی ۲۷۰ هکتار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان البرز در پایان از برنامه ریزی لازم جهت تقویت واحدهای گشت حفظ کاربری در روزهای پایانی سال و ایام نوروزی با همکاری سایر دستگاه ها و همراهی نیروهای انتظامی در اجرای قوانین و مقررات حفاظت از اراضی خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید