Iranian Agriculture News Agency

صدور نخستین گواهی محصول سالم مرکبات در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: مرکبات تولیدی توسط اصغر فریدونی باغدار پیشرو روستای بازرنگان بخش مرکزی برای اولین بار در این شهرستان، گواهی محصول سالم یا "ICM " دریافت کرد.

صدور نخستین گواهی محصول سالم مرکبات در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه رکبات تولیدی توسط اصغر فریدونی باغدار پیشرو روستای بازرنگان بخش مرکزی برای اولین بار در این شهرستان، گواهی محصول سالم یا "ICM " دریافت کرده است، گفت: این باغدار کازرونی پس از دو سال تلاش در باغ سه هکتاری خود توانست با استفاده از روش‌های نوین مدیریت تغذیه و اعمال مراقبت و نظارت صحیح در فرایند تولید به این موفقیت دست یابد.

این مقام مسئول اظهار کرد: این گواهی پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و تایید نبود نیترات، سموم و فلزات سنگین در این محصول و با نظارت و هدایت مستمر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی توسط انجمن صنفی کلینیک گیاهپزشکی استان فارس صادر شده است.

رشیدی تصریح کرد: پروانه ICM در محصولات کشاورزی ، به زارعین ویا باغدارانی تعلق می گیرد که با رعایت اصول مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زا، محصولات تولیدی آنها پس از بررسی آزمایشگاهی فاقد باقیمانده سموم و سایر آلاینده ها باشد.

وی افزود: این گواهی برای کشاورز برند محسوب می‌شود و می‌تواند محصولات خود را به صورت بسته‌بندی با کد محصول سالم و گواهی شده به بازار عرضه کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: محصول سالم در بازار نهایی به دلیل تایید سلامت هم از نظر ارزش ریالی بالاتر است و هم مشتریان رغبت و انگیزه بیشتری برای خرید اینگونه محصولات از خود نشان می دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید