Iranian Agriculture News Agency

کوروش کیانی خبر داد:

تثبیت ۲۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار و ساخت ۴۶ بند در خوزستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پیگیری ۲ برنامه عظیم در استان که شامل مقابله با گرد و غبار و برنامه‌های آبخیز داری با حمایت رهبر انقلاب و اختصاص بودجه ویژه با همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های استانی به ویژه بسیج سازندگی خبر داد.

تثبیت ۲۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار و ساخت ۴۶ بند در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کوروش کیانی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان خوزستان در حاشیه مراسم جشن درختکاری در حوزه شهرستان اهواز که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون به منظور کاهش آلام مردم خوزستان از مجموع ۳۶۰ هزار هکتار کانون‌های فوق بحرانی استان نزدیک به ۲۳۰ هزار هکتار به پایداری نسبی رسیدند.

وی در این مراسم همزمان با اولین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: طی ۴ سال اخیر بیش از ۲۷ هزار هکتار نهال کاری، نزدیک به ۱۸۶ هزار هکتار قرق، حدود ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار مدیریت رواناب، ۱۲۱ هزار هکتار مدیریت چرای احشام و سایر پروژه‌هایی به منظور کاستن از مشکلات مردم خوزستان به دستور رهبر انقلاب صورت پذیرفت.

کیانی بیان داشت: مقابله با گرد و غبار بر‌ای تثبیت کانون‌ها نیز از جمله مهم‌ترین اقدامات بودند و بالغ بر ۲۳۰ هزار هکتار از این کانون‌ها تثبیت و پایدار سازی شدند و در ادامه نیز کار‌هایی در جنگل‌های زاگرس در سطح استان انجام شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خوزستان با بیان اینکه ۹۸۰ هزار هکتار جنگل در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: امسال کار‌هایی در قالب پروژه‌های آبخیز داری نیز در این نواحی صورت گرفته که شامل کار‌های سازه‌ای در ۶۲۰ هزار متر مربع و در قالب ۴۶ بند، برای جلوگیری از سیل و رواناب‌های مخرب بود که زیر ساخت‌های اقتصادی استان را دچار آسیب می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: این ۲ برنامه عظیم در استان که شامل مقابله با گرد و غبار و همچنین برنامه‌های آبخیز داری است با حمایت رهبر انقلاب و اختصاص بودجه ویژه با همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های استانی به ویژه بسیج سازندگی انجام شده است.

کوروش کیانی همچنین از جنگل کاری گونه‌های حرا در خلیج فارس در حدود ۷۰۰ هکتار خبر داد که تا اراضی بیابانی ادامه پیدا می‌کند.

لازم به یادآوری است، استان خوزستان با ۶.۴ میلیون هکتار مساحت حدود ۵ میلیون هکتار از سطح آن را اراضی ملی شامل مراتع جنگل‌ها و اراضی بیابانی و ساحلی تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید