Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

منابع طبیعی حیات و ثروت کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که منشاء بسیاری از تولیدات اقتصادی منابع طبیعی است گفت: در حقیقت منابع طبیعی حیات یک ملت و ثروت یک کشور محسوب می‌شود.

منابع طبیعی حیات و ثروت کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدا رحم امیری زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در حاشیه مراسم جشن درختکاری در حوزه شهرستان اهواز که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد گفت: کشاورزی ما از یک حالت معیشتی به سمت تجاری رفته و تا وقتی که سنتی بود در حفظ منابع طبیعی کوشا‌تر بودیم، اما از زمانی که صنعتی شده اهمیت طبیعت کاهش یافته است.

وی افزود: منشاء بسیاری از تولیدات اقتصادی منابع طبیعی است و امروز تولید اکسیژن، جلوگیری از بروز گردو غبار ها، تلطیف هوا، کنترل آب‌های سطحی، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، تنوع زیستی و تفرج گاه ها، مهم‌ترین اثرات این بخش هستند و در حقیقت منابع طبیعی حیات یک ملت و ثروت یک کشور محسوب می‌شود.

امیری زاده در ادامه بیان کرد: بهره برداری‌های بی رویه، بی ضابطه و غیر قانونی از سوی ساکنین مناطق جنگل، آتش سوزی‌های عمدی و غیر عمدی، تغییر کاربری‌های غیر مجاز مسکونی و کشاورزی، نداشتن فرهنگ صحیح و عدم تعادل دام و مرتع باعث تخریب منابع طبیعی در کشور ما می‌شود که اهمیت بسزایی دارد که باید دیدگاه‌ها و فرهنگ ما نسبت به منابع طبیعی تغییر یابند و کودکان را به کاشت نهال تشویق کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوزستان دهمین استان پهناور کشور است، اظهار داشت: از ۶.۴ دهم میلیون هکتار مساحت استان ۴.۷ دهم میلیون هکتار آن، یعنی حدود ۸۰ درصد، منابع طبیعی است و حکمت خداوند در آفرینش زمین و آسمان به گونه‌ای هست که تداوم بشر بستگی به ممات و حیات منابع طبیعی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در پایان گفت: این کره خاکی در دست ما امانت است و باید آن را برای آیندگان پاس بداریم، زیرا ما نیاز‌مند آن هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید