Iranian Agriculture News Agency

حفظ سرمایه‌های طبیعی نیازمند اقدام جهادی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور در شبکه سهند، با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در خصوص لزوم نهادینه کردن فرهنگ حفظ منابع و سرمایه های طبیعی استان دیدار و گفتگو کرد.

حفظ سرمایه‌های طبیعی نیازمند اقدام جهادی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رحیم مهردادی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در پیشبرد برنامه‌های ترویجی ، با بیان اینکه شبکه سهند دارای ظرفیت های بزرگی برای استفاده از پتانسیل های موجود در حوزه های مختلف بویژه عرصه های منابع طبیعی استان است افزود: در سالهای اخیر شاهد تولید برنامه های فاخری در ساختارهای مختلف با هدف ترویج فرهنگ حفظ و حمایت، احیاء توسعه و بهره برداری اصولی از سرمایه های ملی کشور و استان از سوی این مرکز بوده ایم.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری شبکه سهند ، ترویج فرهنگ منابع طبیعی از طریق رسانه ی ملی را یک موضوع مهم و ضروری عنوان کرد و صدا و سیما را موثرترین رسانه برای اطلاع رسانی دانست .

مرتضی صفری نیز از منابع طبیعی به عنوان بستر حیات جامعه نام برد و گفت :  حفظ منابع طبیعی کشور به عنوان سرمایه ارزشمند ملی به عنوان وظیفه ملی بر همگان واجب است.

وی افزود: تبیین جایگاه و اهمیت حفظ این سرمایه های ملی، فرهنگ سازی در خصوص نحوه بهره گیری بهینه از این نعمات خداوندی، بیان دقیق و آگاه سازی جامعه از چالشها ، مشکلات و خطرات پیش رو ناشی از بی توجهی به این حوزه مهم، از رویکردهای مهم صدا و سیما چه در سطح ملی و چه استانی، می باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش آفرینی نهادهای متولی و نظارتی در این زمینه به اهمیت شبکه های استانی در برجسته‌سازی موضوعات مربوط به منابع طبیعی و هشدار دادن نسبت به مخاطرات پرداخت و آمادگی این مرکز را در همکاری و مشارکت در تولید و پخش برنامه های مرتبط در این حوزه اعلام کرد. 

در پایان این نشست که به مناسبت هفته منابع طبیعی و همزمان با روز درختکاری ترتیب یافته بود ، صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان در محوطه صدا و سیما دو اصله نهال میوه غرس کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید