Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم روز درخت‌کاری:

توسعه فضای سبز، شرط اصلی توسعه پایدار و زندگی مناسب است

استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز (پنج‌شنبه) در آستانه روز ملی درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با کاشت یک اصله نهال در محوطه استانداری، این روز را گرامی داشت.

توسعه فضای سبز، شرط اصلی توسعه پایدار و زندگی مناسب است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی پس از کاشت نهال در سخنانی با تأکید بر مشارکت همه سازمان‌ها و نهادهای عمومی و تشکل‌های مردم‌نهاد در توسعه فضای سبز و منابع طبیعی، اظهار داشت: فضای سبز و منابع طبیعی سالم شرط اصلی توسعه پایدار و زندگی مناسب است.

وی افزود: اهمیت توسعه فضای سبز در شهرهای بزرگ و صنعتی که از مشکلاتی چون آلودگی هوا رنج می‌برند، دوچندان است و توجه به این موضوع باید بیشتر از گذشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شعار امسال روز درخت‌کاری با عنوان "همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی"، گفت: همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی و همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد باید برای تحقق این شعار تلاش کنند.

وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه به توسعه فضای سبز استان بویژه شهر تبریز در سال‌های گذشته، از برنامه‌ریزی شهرداری تبریز برای کاشت یک میلیون اصله نهال قدردانی و بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در تحقق این کار مهم تأکید کرد.

پورمحمدی همچنین از اهتمام سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی و غیردولتی استان در توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست قدردانی کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این هفته فرصتی است برای تبیین موضوع فعالیتهای منابع طبیعی در زمینه پاسداری از انفال و اقدامات توسعه ای این اداره کل در راستای توسعه پایدار اعم از سیاستهای حمایتی از زراعت چوب و فعالیتهای آبخیزداری وآبخوانداری وتوسعه جنگلکاری گفت: برای اینکه از مراتع بصورت بهینه استفاده شود و محصولات فرعی جنگل و مرتع بصورت بهینه بهره برداری شود فرهنگ استفاده از منابع طبیعی وحفظ منابع ملی برای نسلهای آینده باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 اکبر فتحی با بیان اینکه این هفته فرصتی است برای عرض خداقوت به خادمان حفظ انفال گفت: از این فرصت استفاده می کنم و از زحمات کلیه عزیزان و همکاران منابع طبیعی و تشکلهای مردمی مربوطه تشکر می کنم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید