Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در آئین افتتاح شبکه برکت استودیو کشاورز :

استودیو کشاورز فرصتی برای معرفی توانمندیها و پتانسیل های کشاورزی استان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در آئین افتتاح استودیو کشاورز استان کرمانشاه که با حضور دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر حاتمی معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیران ادارات تابعه و استاندارد در محل استودیو طی سخنانی بعداز افتتاح شبکه برکت سازمان گفت: برای عبور از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن نیازمند ارتقاء دانش و انتقال یافته ها به مزارع کشاورزان هستیم و استودیو کشاورز زیر ساختی است که می تواند در دستیابی به این امر کمک کننده باشد.

استودیو کشاورز فرصتی برای معرفی توانمندیها و پتانسیل های کشاورزی استان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، نوربخش  حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در آئین افتتاح استودیو کشاورز استان کرمانشاه که با حضور دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر حاتمی معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیران ادارات تابعه و استاندارد در محل استودیو طی سخنانی بعداز افتتاح شبکه برکت سازمان گفت: برای عبور از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن نیازمند ارتقاء دانش و انتقال یافته ها به مزارع کشاورزان هستیم و استودیو کشاورز زیر ساختی است که می تواند در دستیابی به این امر کمک کننده باشد.

حاتمی سپس با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه استان کرمانشاه است افزود: کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور است و ایجاد چنین زیرساختهایی برای ارتقاء این بخش یک امر ضروری است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه محصولات گواهی شده استاندارد زنان روستایی در محل سازمان جهاد کشاورزی آستان خاطرنشان کرد: افتتاح این نمایشگاه رویکرد جدیدی در توسعه اشتغال زنان روستایی خواهد داشت.

حاتمی استان کرمانشاه را در معرفی و دریافت نشان استاندارد در کشور حائز رتبه برتر معرفی کرد که در این زمینه پیشرو است.

وی در ادامه با تشکر از حمایتهای استاندار کرمانشاه، معاونین استانداری و مدیران اجرایی استان در اجرای برنامه های سازمان افزود: نتیجه این حمایتها توفیقات بخش کشاورزی را رقم زده است.

توانمندیهای اشتغالزای زنان روستایی و عشایری بسیار بالاست

مدیرکل دفتر توسعه فعالیتهای زنان روستایی و عشایری در ارتباط زنده با استودیو کشاورز استان کرمانشاه مطرح کرد: توانمندیهای زنان روستایی و عشایری بسیار بالاست و این توانمندیها با توجه به فعالیتهای چشمگیری که دارند توسعه اشتغال آنان را فراهم می نماید.

وی اشتغال زنان روستایی و عشایری را در اقتصاد خانوارهای روستایی تاثیرگذار دانست و افزود: مشارکت زیاد زنان روستایی و عشایری در پروژه های صندوق اعتبارات خرد گویای این مهم می باشد.

وی حضور فعال زنان روستایی و عشایری در برنامه های آموزشی را رضایت بخش توصیف کرد

فخرالسادات بنی هاشم با اشاره به اینکه هدف از افتتاح نمایشگاههای توانمندی زنان روستایی و عشایری فرهنگ سازی در زمینه اشتغالزایی است گفت: پیگیر گسترش فعالیت زنان روستایی و عشایری هستیم.

برای ترویج امور کشاورزی نیازمند بهره گیری از زیرساختهای رسانه ای هستیم

حجت الاسلام والمسلمین آفتابی افزود: استان کرمانشاه دارای ظرفیتها و استعدادهای کشاورزی بی نظیری است لذا توسعه و ارتقاء تولیدات، کار رسانه ای ویژه  در ترویج و آموزش را می طلبد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با ایجاد این شبکه در حوزه تخصصی کشاورزی بتوان نتایج خوبی را در ارتقا جایگاه کشاورزی استان بدست بیاوریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید