Iranian Agriculture News Agency

مأموریت انسان در پیشگاه خداوند متعال حفاظت و حراست از منابع طبیعی هست

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در نظام طبیعت هزاران رمز از جمله بحث رابطه انسان و طبیعت وجود دارد ، هرچه در طبیعت است، خداوند برای انسان خلق کرده و گل سر سبد نظام آفرینش بشر است.

مأموریت انسان در پیشگاه خداوند متعال حفاظت و حراست از منابع طبیعی هست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار با اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی در سال جاری گفت: حفظ و حراست از مهمترین منابع که خداوند در اختیار بشر قرار داده وظیفه ماست وخداوند در قرآن می فرماید هر اتفاقی در طبیعت می‌افتد گیاهی که می‌روید شما عامل نیستید، بذری که شما می کارید نقش اصلی در رویش آن، نقش خالق است و به نحوی مدیریت شده که هر چیزی در جای خودش اتفاق بیفتد.

وی افزود: بشر در نگاه توحیدی ، انسان نسبت به طبیعت اطراف خودش تکلیف دارد که آنهم رابطه ای  منطقی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: تکلیف انسان مشخص می کند که وی نسبت به هر تغییر و تحول که در طبیعت اتفاق می‌افتد مسئولیت دارد و خوب است مسئولیت های بشر در قبال طبیعت و بخصوص منابع ارزشمند طبیعی از نگاه دینی احصا و به مردم ارائه شود.

 علیدادی سلیمانی افزود: خداوند قبل از هر تکلیف دو بال داده که محور اول عقل است و بشر با علم ، تجربه وکسب اطلاعات می تواند تکلیفش را نسبت به اطراف خود و آنچه اتفاق می‌افتد مشخص کند و تکلیف ابتدا مبتنی بر عقل است و محور دوم توان و قدرت است اگر عقل ویا توان نداشته باشد قطعاً تکلیف هم ندارد.

علیدادی سلیمانی افزود: تخریب طبیعت یا به دلیل جهل است یا به دلیل شهوت عملی، اگر به دلیل جهل و ندانم کاری است که شبهه علمی را باید شما با استفاده از ظرفیت‌های تبیینی برطرف کنید و نقش طبیعت را برای مردم کاملاً روشن کنید و اگر چنانچه تخریب طبیعت به دلیل شهوت عملی است و در حالی که فرد می فهمد اما بر اساس فهم خود عمل نمی کند، ارزش طبیعت را می‌داند ولی به آن خسارت می رساند در این قسمت قانون و حاکمیت با نظارت و برخورد بایستی جلوی این تخریب را بگیرد.

وی اظهار داشت: پس ما در قبال طبیعت دو مسئولیت داریم اول برای کسانی که به دلیل جهل به طبیعت لطمه می‌زنند، از طریق مطبوعات و صدا و سیما، روحانیان و به هر شیوه‌ای که بتوانیم اطلاع‌رسانی می‌کنیم و بحث دوم حفاظت و حراست از منابع ملی برای مخربینی که می‌دانند ولی دانسته تخریب می کنند.

علیدادی سلیمانی افزود: شما در خط مقدم دفاع از مأموریت انسان در پیشگاه خداوند متعال آن هم مأموریت حفاظت و حراست از منابع طبیعی هستید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید