Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، منابع طبیعی را نگین زمردین خلقت و بستر ساز توسعه پایدار دانست و ضمن گرامیداشت این هفته از تمامی مردم شریف استان خواست که با رعایت پروتکلهای بهداشتی، در روز ۱۵ اسفند، درختکاری نمایند.

همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با صدور پیامی هفته منابع طبیعی را گرامی داشت.

متن پیام وی:

بسم الله الرحمن الرحیم

منابع طبیعی نگین زمردین عالم وجود، شاهکار خلقت، نعمت بزرگ الهی و بستر حیات بخش توسعه پایدار برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی است که همواره  بر  پهنای گیتی می درخشد تا زندگی جوامع محلی بواسطه تبعات مثبت بی شمار آن، به بهترین شکل ممکن استمرار یابد.

پیامبر بزرگ اسلام (ص) می فرمایند: " *اگر قیامت بر پا شد و در دست کسی از شما نهالی بود، اگر کمی پیش از قیامت توانست آن را بکارد، باید بکارد*".  با این حدیث گهربار ارج و ارزش منابع طبیعی و درختکاری بیش از پیش واضح و روشن می گردد که امروز رسالت سنگین صیانت از  آن و توسعه فرهنگ درختکاری ودیعه ای است که به ما والیان امر سپرده شده تا با استفاده از توانمندی و حس دلسوزی مردم پرتلاش بومی، با اتکا به شعار وزارت متبوع همه با هم در نخستین روز هفته منابع طبیعی که به نام درختکاری نامگذاری شده به این عمل شایسته و مورد رضای پروردگار یکتا، اقدام نماییم. این در حالیست که شعار امسال در این خصوص " همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی " انتخاب شده است.

اینجانب به تمام هم استانی های شریف، خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان و دوستداران محیط زیست توصیه می نمایم در زمینه صیانت از این ودیعه الهی ارزشمند کوشا بوده و ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در سالجاری برای داشتن استانی توسعه یافته، سرسبز و آباد، در زمان های مقرر از جمله 15 اسفند ماه و روز درختکاری که سنتی پسندیده و نیکو بجای مانده از پیشینیان ماست، اقدام به درختکاری ترجیحا از انواع بومی و با اصالت نمایند.  

خدارحم امیری زاده 

اسفند ۹۹

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید