Iranian Agriculture News Agency

"سالمی" در بازدید از نحوه توزیع مرغ گرم و منجمد در میادین استان تهران:

توزیع گوشت مرغ در میادین تهران تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: این توزیع بدون وقفه تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و پس از آن، در صورت عدم تعادل در بازار و افزایش قیمت گوشت مرغ بیش از نرخ مصوب، شرکت پشتیبانی امور دام به عرضه ورود پیدا خواهد کرد.

توزیع گوشت مرغ در میادین تهران تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا، رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در حاشیه بازدید از نحوه توزیع مرغ گرم و منجمد در میدان پیروزی و بهمن در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: عرضه مرغ در میدان بهمن باعث ایجاد مشکل و ازدحام شده بود که با دستور وزیر جهاد کشاورزی، علاوه بر میدان بهمن عرضه گوشت مرغ را در میدان پیروزی، سردخانه تهرانپارس و یک مرکز در غرب تهران شروع کردیم.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در تامین نهاده وجود ندارد و 100 درصد نهاده مورد نیاز در اختیار مرغداران  قرار گرفته و از امروز بیش از 500 تن مرغ گرم در میدان بهمن در حال توزیع است.

سالمی در رابطه با الزام ورودد مرغ مازاد استان‌ها به تهران خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان‌ها ملزم شدند که مرغ مازاد خود را به استان تهران و استان‌هایی که کمبود مرغ دارند، ارسال کنند و ممانعتی از خروج مرغ نداشته باشند که نظارت بر ارسال این مرغ توسط رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه حدود 200تا 250 تن گوشت مرغ گرم از استان گلستان، حدود 150 تا 200 تن گوشت مرغ گرم و حدود 250 تن مرغ زنده از استان مازندران وارد استان تهران می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران تأکید کرد: با افزایش مراکز عرضه مرغ گرم در میدان بهمن، میدان پیروزی و میادین منتخب سطح شهر تهران نیاز این استان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز روزانه استان تهران به مرغ عنوان کرد: نیاز روزانه مصرف تهران حدود 1500 تا 1900 تن است که از این میزان حدود 500 تا 600 تن را در میدان بهمن، حدود 200تا 250 تن در میدان پیروزی و  150 تن در سردخانه تهرانپارس و مابقی در میادین دیگر توزیع می‌شود.

سالمی اضافه کرد: حدود 650 تن گوشت مرغ گرم هم از کشتارگاه‌های استان تهران به صورت مستقیم به بازار عرضه می‌شود و در مجموع حدود 1500 تن گوشت مرغ علاوه بر مرغ استحصالی از مرغداری‌های استان تهران عرضه می‌شود.

به گفته وی، قیمت گوشت مرغ گرم به صورت عمده 19 هزار و 400 تومان و در خرده فروشی 20 هزار و 400 تومان به فروش خواهد رسید.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در رابطه با توزیع مرغ منجمد اذعان کرد: عرضه مرغ منجمد را هم در کنار مرغ گرم شروع کرده‌ایم و روزانه حدود 300 تا 600 تن توسط شرکت پشتیبانی امور دام تهران عرضه می‌شود، تمام اصناف، فروشندگان شهرستان‌های استان تهران، بیمارستان‌ها و تالارها می‌توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام تهران و دریافت حواله، مرغ را با نرخ 14 تا 15 هزار تومان تحویل بگیرند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته شیوه‌نامه‌ای در خصوص تامین مرغ، نظارت بر کشتار و بسته‌بندی مرغ توسط وزیر جهاد کشاورزی به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ شد که در آن شیوه‌نامه وظایف هر اداره مشخص شده است.

سالمی ادامه داد: طبق این شیوه‌نامه تولیدکننده، گوشت مرغ را باید به کشتارگاه تحویل دهد و طبق برنامه از کشتارگاه به مراکز عرضه ارسال شود که با این شیوه‌نامه تا مراکز عمده فروشی تحت نظارت کامل ما قرار دارد اما در خرده فروشی بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت کامل داشته باشند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در رابطه با مدت توزیع گوشت مرغ در میادین استان تهران خاطرنشان کرد: این توزیع بدون وقفه تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و پس از آن، در صورت عدم تعادل در بازار و افزایش قیمت گوشت مرغ بیش از نرخ مصوب، شرکت پشتیبانی امور دام به عرضه ورود پیدا خواهد کرد، همچنین اگر قیمت گوشت مرغ گرم کاهش یابد، این شرکت نسبت به خرید و ذخیره سازی اقدام می‌کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید