Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل:

250 هکتار اراضی کشاورزی بابل به سامانه نوین آبیاری مجهز شد/ کمک 37 میلیاردی دولت

مدیر جهاد کشاورزی بابل از اجرای سامانه نوین آبیاری در 253 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان با 37 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض دولت خبر داد.

250 هکتار اراضی کشاورزی بابل به سامانه نوین آبیاری مجهز شد/ کمک 37 میلیاردی دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی‌گل‌زاده گفت: برای استفاده بهینه از منابع آب، خاک و افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی و توسعه طرح‌های نوین، با نظارت کارشناسان فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل، سامانه نوین آبیاری در 253 هکتار اراضی زراعی ایستگاه ملی تحقیق و توسعه گاودشت این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: در این راستا 37 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات اجرای سامانه نوین آبیاری جذب شد.

علی‌گل‌زاده اجرای طرح تجهیز سامانه نوین آبیاری اراضی کشاورزی را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: 85 درصد هزینه به صورت بلاعوض از سوی دولت و 15 درصد سهم بهره‌بردار به صورت نقدی یا انجام قسمتی از عملیات اجرایی پرداخت می‌شود.

وی جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و بیماری ها، امکان‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه، کاهش هزینه های تولید و افزایش میزان تولید از لحاظ کمی و کیفی در واحد سطح را از مزایای تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید