Iranian Agriculture News Agency

277 هکتار از اراضی ملی استان سمنان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به آمار 10 ماه گذشته گفت: 130 فقره قلع و قمع و رفع تصرف به مساحت بیش از 277 هکتار اراضی ملی در استان انجام شده است.

277 هکتار از اراضی ملی استان سمنان رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی اظهار کرد: در 10 ماهه امسال 33 فقره به مساحت 103 هکتار اطفاء حریق توسط همکاران یگان حفاظت انجام شده است.

سرهنگ ابوطالبی با بیان این که در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته علی رغم این که تعداد وقوع آتش سوزی ها دراستان افزایش داشته است افزود: امسال خوشبختانه از نظر وسعت حریق با کاهش 30 درصدی مواجه بودیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: حضور به موقع تیم واکنش سریع ، قرقبانان، عوامل اطفاء حریق، گشت های یگان حفاظت و همچنین همکاری اهالی محل ، همیاران طبیعت از دلایل اصلی کاهش آمار وسعت آتش سوزی می باشد.

سرهنگ ابوطالبی هم اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات و ماموریتهای اولویت دار یگان حفاظت در سالجاری موضوع پیشگیری و مقابله قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی به ویژه چوب درختچه تاغ بوده و اقدامات بسیار خوبی در طول شبانه روزدر این خصوص بعمل آمده و دستگیری و کشفیات خوبی را طی این ده ماه با همکاری نیروی انتظامی و قضات داشته ایم. 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: در این بازه زمانی 16هزار و 451راس دام غیر مجاز از مراتع استان اخراج شده اند.

به گفته سرهنگ ابوطالبی در نه ماه سالجاری تعداد355پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید