Iranian Agriculture News Agency

سالانه یک هزار تُن گوشت شترمرغ در اصفهان تولید می‌شود

سالانه یک هزار تُن گوشت شترمرغ در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که با حمایت بیشتر می‌توان زمینه توسعه این صنعت را فراهم کرد.

سالانه یک هزار تُن گوشت شترمرغ در اصفهان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند  افزود: استان اصفهان از حیث تولید این ماده غذایی رتبه دوم یا سوم را در کشور دارد و از جمله تولیدکنندگان اصلی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: پرورش شترمرغ از جمله صنایع منطبق و هم راستا با شرایط کم آبی است و توسعه آن در استان اصفهان به دلیل شرایط محدود منابع آبی همواره مد نظر قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه توجه هرچه بیشتر به این صنعت سبب تحقق جهش تولید، اشتغالزایی، درآمدزایی و ارائه ماده غذایی سالم و مفید به مردم می‌شود ادامه داد: مجموعه‌های پرورش و تولید گوشت شترمرغ در استان افزون بر ۶۰ واحد و ظرفیت آنها در طول یک سال ۱۰ هزار قطعه است.

وی با تاکید بر اینکه گرایش به صنایع مبتنی بر مصرف کم آب در استان اصفهان ضروری است خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید صنایعی مانند پرورش شترمرغ را افزایش داد و از سوی دیگر شهرستان‌های بیشتری را در این صنعت دخیل کرد.

مرادمند با بیان اینکه توسعه مراکز تولیدی شترمرغ پرواری از دیگر برنامه‌های این سازمان است تصریح کرد: در روزهای اخیر چهارمین واحد صنعتی پرورش شترمرغ پرواری در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع در روستای مهرجان شهرستان خور و بیابانک واقع در شرق استان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه آغاز فعالیت مجموعه مورد اشاره سبب افزایش ۲۵ تنی تولید این محصول در طول یک سال می‌شود گفت: واحد صنعتی پرورش شترمرغ پرواری مهرجان قابلیت پرورش ۳۰۰ قطعه را دارد.

استان اصفهان با داشتن ۵۶۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان و ۳.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و با برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد، به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک آن خرما، انار و پسته و در مناطق سرد و کوهستانی‌اش بادام و گردو و در مناطق معتدل و معتدل سرد، انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

از تولیدات شاخص محصولات کشاورزی استان اصفهان می‌توان به شیرخام با تولید یک هزار و ۴۴۳ تُن(رتبه اول کشور)، گوشت مرغ با تولید حدود ۲۰۰ هزار تُن و تخم مرغ ۱۰۵ هزار تُن در سال(رتبه دوم)، گوشت قرمز با تولید ۷۰ هزار تُن در سال(رتبه پنجم)، عسل هفت هزار و سیصد تُن در سال(رتبه سوم)، گوشت بوقلمون ۱۰ هزار تُن(رتبه اول) در سال اشاره کرد.

همچنین در بخش ماهیان زینتی با تولید ۶۷ میلیون و پانصد هزار قطعه در سال(رتبه اول)، محصولات گلخانه‌ای با تولید سالیانه ۳۰۲ هزار تُن(رتبه سوم)، پیاز با تولید سالیانه ۳۹۰ هزار تُن(رتبه دوم) و سیب زمینی با  تولید سالانه ۵۲۸  هزار تُن(رتبه سوم) و سیب درختی با تولید سالیانه ۲۷۷ هزار تُن(رتبه چهارم کشور) و قارچ با تولید سالیانه ۱۳ هزار تُن(رتبه سوم) به این خطه اختصاص دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید