Iranian Agriculture News Agency

14 نوع گونه درختی طی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری درشهرستان مهدی‌شهر توزیع می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر از توزیع 14 نوع گونه درختی در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان خبر داد و گفت: این نهال‌ها رایگان بین نهادها، دستگاه‌ها و مردم توزیع می‌شود.

14 نوع گونه درختی طی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری درشهرستان مهدی‌شهر توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر، اظهار کرد: در این راستا در هفته منابع طبیعی 32 هزار اصله نهال به ‌صورت رایگان در شهرستان مهدی‌شهر رایگان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه 14 نوع گونه درختی شامل کاج مشهد، سرو خمره‌ای، زبان‌گنجشک، زیتون‌تلخ، سرو نقره‌ای، سنجد، توت، افرای زینتی، درخت تبریزی، درخت عرعر، ارغوان، اقاقیا و سرو شیراز تهیه‌شده است، افزود: امسال با تنوع گونه‌ای بسیار خوبی مواجه هستیم که برخی جنبه فضای سبز شهری و برخی دیگر برای جنگل‌کاری استفاده می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان  مهدی‌شهر با بیان اینکه مردم به دستورالعمل و راهنمای کاشت نهال هنگام توزیع باید توجه داشته باشند، ابراز داشت: نهال به متقاضیان کمتر از 10 اصله نهال بدون تشریفات قانونی تحویل داده می‌شود اما برای درخواست‌های تا 150 اصله نهال حتماً باید صدور حواله صورت گیرد.

عبدوس با بیان اینکه قبل از تحویل نهال حتماً باید چاله کنی انجام و عرصه آماده‌شده باشد، در ادامه تصریح کرد: برای درخواست‌های 150 به بالا حتماً باید بازدید از محل صورت گیرد و آب‌وخاک منطقه بررسی شود تا نهال کشت‌شده مشکل خاصی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کاشت نهال در عرصه‌های جنگلی، همکاری برای کشت با شهرداری‌ها و کارخانه‌ها دیگر برنامه‌های هفته درختکاری است، افزود: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده نهال‌های برده شده در سنوات قبل تا 80 درصد سبز شدند که این نظارت‌ها همچنان نیز تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان  مهدی‌شهر با بیان اینکه از مردم انتظار می‌رود همچون سنوات گذشته همیار و همکار منابع طبیعی باشند و در راستای احیای فرهنگ حفظ منابع طبیعی گام بردارند، اضافه کرد: با توجه به شرایط ویروس کرونا برنامه مدارس به‌صورت حضوری کوتاه در برنامه شاد مدارس با همکاری آموزش‌وپرورش تدارک دیده‌شده است تا کارشناسان بتوانند درختکاری و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را آموزش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید