Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

98 درصد گندم و جو کشور مکانیزه برداشت می‌شود

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از برداشت مکانیزه 98 درصد گندم و جو آبی و دیم کشور خبر داد.

98 درصد گندم و جو کشور مکانیزه برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا کشور، با اشاره به اینکه 98 درصد گندم و جو آبی و دیم کشور مکانیزه برداشت می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته میزان برداشت مکانیزه گندم آبی و دیم ۹۲ تا ۹۵ درصد بوده است.

 وی با تأکید بر اینکه به سمت برداشت محصولات با کمباین پیش می‌رویم، افزود: روند افزایشی پایدار در برداشت غلات با کمباین را شاهد هستیم و به ثبات خوبی در حوزه برداشت مکانیزه گندم و جو آبی در کشور رسیده‌ایم.

عباسی با اشاره به وجود ۱۸ هزار دستگاه کمباین فعال در کشور، تصریح کرد: وضعیت برداشت کشور نشان می‌دهد که از ثبات کاملی در این حوزه برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: کمباین‌های مهاجر نسبت به سال گذشته 400 دستگاه افزایش‌یافته و این مهم نشان می‌دهد که خریداران کمباین‌ها ماشین داران حرفه‌ای هستند و خریداری آن‌ها برای خدمات‌دهی به دیگران بوده است.

عباسی تصریح کرد: ما به دنبال اینکه همه کشاورزان کمباین داشته باشند نیستیم و خرید کمباین توسط ماشین داران حرفه‌ای بسیار بهتر است.

وی با تأکید بر جابجایی هدفمند کمباین‌ها در بین استان‌ها، گفت: تأمین به‌موقع کمباین، مدیریت مناسب در استان‌های مختلف سبب هدفمند شدن برداشت محصولات شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به اینکه نظارت فنی توسط ۱۷۰۴ گروه ناظر فعال در برداشت کمباین‌ها در سال زراعی ۹۸- ۹۹ وجود داشته است، یادآور شد: این مهم بدون دریافت هزینه از کشاورزان و کمباین داران انجام‌شده است.

 وی تصریح کرد: 21 هزار و 500 نظارت فنی حین برداشت و ۲۰ هزار و ۹۶۵ نظارت قبل از برداشت انجام‌شده و فرایندها نشان‌داده بیش از ۴۳ هزار بررسی فنی کمباین در دستور کار قرار داشته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید