Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال عیدی به مستمربگیران زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: امسال ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بابت عیدی به مستمربگیران زیر پوشش این صندوق پرداخت شد.

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال عیدی به مستمربگیران زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدرضا غلام زاده با بیان اینکه در سال جاری ماهانه ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بابت مستمری به مستمربگیران زیر پوشش این صندوق پرداخت می شود اظهار داشت: امسال برای  اولین بار در تعهدات بلند مدت تعدادی از این صندوق بازنشسته شدند اما مابقی خدمات تعهدات کوتاه مدت از جمله از کار افتادگی و فوت را دریافت می کنند.

غلام‌زاده اظهار داشت: ۱۷۹ هزار نفر از هم استانی های ما مشمول استفاده از مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

وی بر توسعه بیمه اجتماعی در استان تاکید کرد و افزود: بیمه شدگان روستایی و عشایری باید تنها چهار ماه حق بیمه بپردازند، مابقی حق بیمه آنان برای هشت ماه دیگر سال، توسط دولت پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: برای نخستین بار با تلاش‌ و همراهی سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه‌ اجتماعی رایگان‌ همگانی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در سطح کشور محقق شد و تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.

غلام زاده  اظهار داشت: در مرحله اول این طرح با سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه خواهیم داشت تا افراد زیر پوشش خود را، که مشمول بیمه اجتماعی هستند، معرفی کنند.

وی افزود: هم اینک این دستگاه های حمایتی و سازمان ها افراد زیر پوشش خود را به صندوق کشوری معرفی کرده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید