Iranian Agriculture News Agency

فرماندار دیواندره

۲۳ صندوق خرد زنان روستایی در دیواندره فعال است

فرماندار دیواندره گفت : ۲۳ صندوق خرد زنان روستایی با عضویت ۸۹۰ بانوی ساکن روستاها در این شهرستان فعال است.

۲۳ صندوق خرد زنان روستایی در دیواندره فعال است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، جمال ارشدی، در جلسه مدیر عاملان صندوق‌های خرد زنان روستایی دیواندره اظهار داشت: زنان نقش کلیدی در مسایل اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه برعهده دارند که امروزه موفقیت‌های آنها در تمام زمینه ها به چشم می‌خورد.

وی به فعالیت ۲۳ صندوق خرد زنان روستایی در این شهرستان اشاره کرد و افزود : این ۲۳ صندوق در روستاهای شهرستان برای ۸۹۰ نفر عضو به عناوین مختلفی فرصت شغلی ایجاد کرده است که با تمام توان برای رفع مشکلات این صندوق‌ها آمادگی آن را داریم.

وی گفت : حفظ صندوق‌ها و اعضای آن از اولویت های جهاد کشاورزی بوده و برای افزایش تعداد صندوق‌ها در سایر روستاها نیز تلاش کنیم.

مدیرجهاد کشاورزی دیواندره اظهار داشت : کردستان دارای ۶۲ صندوق زنان روستایی بوده که ۲۳ صندوق آن در شهرستان دیواندره فعالیت داشته و رتبه اول استان را داریم.

حمید رضا وزیری اضافه کرد: از این ۲۳ صندوق، ۱۴ مورد آن در در روستاهای بخش مرکزی ، سه صندوق در بخش سارال و ۶ صندوق در بخش کرفتو با ۸۹۰ نفر عضو فعالیت می‌کنند.

وزیری گفت: برای آموزش این زنان عضو صندوق ۱۶ دوره آموزشی در زمینه‌های مختلف شغلی برگزارشده و سه هزار و ۴۶۵ نفر در این کلاس ها حضور یافته‌اند.

وی، هدف از راه اندازی صندوق خرد زنان روستایی را ریشه کن کردن فقر در روستاها و ایجاد اشتغال برای زنان اعلام کرد و افزود : ایجاد کارگاه قارچ در روستای گاوشله و خیاطی ، دامداری و پرورش مرغ خانگی از جمله شغل‌های بوده که برای زنان روستایی ایجاد شده است.

گفتنی است، شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید