Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ رسالت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر ضرورت تامین پروتئین مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: رصد، پایش و نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ وظیفه ذاتی این سازمان محسوب می شود.

نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ رسالت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد استانی پایش مرغ ضمن اشاره به اجرایی شدن شیوه نامه نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ ابلاغی مقام عالی وزارت اظهار کرد: در حال حاضر تامین پروتئین و در راس آن گوشت مرغ مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به موضوعی جدی تبدیل شده است.

وی با بیان این مطلب که در سال های گذشته هماهنگی کامل در زمینه نظارت بر مرغداری ها و کشتارگاه‌ها برای طی نمودن روند متعادل بازار انجام می شد افزود: امسال وزارت جهاد کشاورزی و تمام سازمان ها درگیر تامین پروتئین و بخصوص گوشت مرغ هستند.

امیری زاده در ادامه با بیان این مطلب که اگر عرضه خوب باشد تقاضا و بازار نیز به تعادل خواهد رسید تصریح کرد: نظارت بر تولید و توزیع مرغ یک‌مسیر و یک روند است که باید تمامی آن را به درستی دنبال کنیم ، و هیچ بخشی بدون نظارت نماند ؛دراینصورت در سریعترین زمان ممکن به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به 819 مرغداری فعال در استان بیان داشت: مصرف روزانه مرغ کشتارروز در استان بین 300 تا 350 تن است که در حال حاضر با توجه به تعداد مرغداری های فعال در استان قابل تامین است، لیکن این مهم نیازمند رصد و نظارت دقیق و شبانه روزی مرغداری ها و کشتارگاه های استان و سایر حلقه های این زنجیره است که برای هر بخش در شیوه نامه ابلاغی تمهیداتی اندیشیده شده و‌یا با بهره گیری از نظرات خبرگان این صنعت در استان روش های کنترلی طراحی گردیده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: در حال حاضر کشور درگیر نبرد اقتصادی است، شیوع بیماری کرونا از یک سو تحریم های ظالمانه از سوی دیگر شرایطی استثنایی را در کشور رقم زده است و در این شرایط حساس باید محکم و با اقتدار با همکاری نهادهای نظارتی و قضایی بر تولید و توزیع گوشت مرغ نظارت کنیم تا در ایام پیش رو مردم با کمبودی مواجه نشوند.

وی با بیان این مطلب که مرغداری های استان ظرف 45 روز باید معادل میزان جوجه ریزی خروجی داشته باشند عنوان کرد: برای نظارت دقیق بر میزان خروج مرغ از مرغداری ها تا زمان تحویل به کشتارگاه باید تمام خودروهای مجاز حمل مرغ علاوه بر مجهز شدن به دستگاه GPS در مبداء (مرغداری) و مقصد (کشتارگاه) نیز وزن کشی شوند و همچنین برای اطلاع از میزان گوشت مرغی که روانه بازار میگردد نیز تمامی خودروهای مجاز حمل گوشت مرغ ضمن ثبت میزان گوشتی که در هر روز حمل میکنند می بایست به GPS نیز مجهز باشند .

امیری زاده با بیان این مطلب که بخش اعظم نظارت بر تولید و بخشی از روندعرضه از وظایف سازمان جهاد کشاورزی محسوب می شود خاطرنشان کرد: رسالت ما حمایت از تولید و تولیدکننده است و نظارت های سازمان در راستای حمایت از تولید و حمایت از تولیدکنندگان و برخورد با افرادی است که ممکن است با تخلف احتمالی کارشکنی و فرصت طلبی کنند و در همین راستا نظارت‌دقیق بر جوجه ریزی و مراحل پرورش مرغ ، حمل مرغ زنده به کشتارگاه ، کشتار و حتی خروج گوشت از کشتارگاه در دستورکار قرار گرفته و نهایتا میزان گوشت تولیدی هر مرغدار با میزان نهاده های دریافتی وی مقایسه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه بر اعلام ممنوعیت زنده فروشی مرغ تاکید و بیان کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود از جمله اداره کل دامپزشکی، سایرادارات کل تابعه وزارت جهادکشاورزی ، سپاه، بسیج و ... در زمینه نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ و برخورد قاطع با متخلفان استفاده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید