Iranian Agriculture News Agency

تولید محصول سالم توسط زنان روستایی در استان بوشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهرگفت: زمینه سازی برای بهبود کیفیت زندگی، سطح معیشت ، ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی و عشایری با تولید محصولات گواهی شده مورد توجه جدی می باشد.

تولید محصول سالم توسط زنان روستایی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، کبری توکلی افزود: در راستای توانمندسازی کشاورزان و تحقق جهش تولید با رونق کشاورزی دانش بنیان، بخش عمده‌ای از بار صادرات غیرنفتی کشور بر دوش محصولات استاندارد،  قرار می‌گیرد.

توکلی با تاکید بر اینکه کشاورزی در بین سایر بخش‌های اقتصادی کشور حداقل میزان وابستگی به خارج را دارد افزود: این بخش از طریق افزایش بهره وری توانسته است ضمن تثبیت تولید و بهره برداری پایدار از منابع، در مجموع روند رو به رشدی را در تولیدات انواع محصولات کشاورزی تجربه کند.

توکلی گفت:  طرح کشت چندین گیاه دارویی در شهرستان بوشهر- منطقه چاهکوتاه، شامل سیاهدانه، رازیانه ، نعناع فلفلی و مرزه که توسط زنان روستایی با هدف تولید محصول سالم  آغاز شده ، امید به توسعه بیشتر این گیاهان با گونه های متفاوت را نوید می دهد.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی،  بیان کرد: این طرح پیرو انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

توکلی تولید و توسعه کشت گیاهان دارویی درآمددزا را با توجه به اقلیم منطقه و افزایش سطح آگاهی زنان روستایی لازم و ضروری دانست و عنوان نمود: : برای اهداف و نتایج حاصل این پروژه می توان به طرح افزایش اشتغالزایی پایدار در مناطق محروم، افزایش درآمدزایی و سطح معیشتی زنان روستایی، کاهش تخریب منابع طبیعی و گونه های در حال انقراض، افزایش تولید محصولات گواهی شده و سالم، تهیه مواد خام اولیه برای کارخانه ها و صنایع فرآوری موجود و توسعه و گسترش بازار گیاهان دارویی نام برد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید