Iranian Agriculture News Agency

شاهینی:

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان به بیش از 36 هزار هکتار رسید

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش بیش از 100 درصدی سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان خبرداد و گفت: تا امروز سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان اجرایی شده است.

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان به بیش از 36 هزار هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حسین شاهینی اظهارکرد: تا سال 1392 سامانه های نوین آبیاری در مدلهای قطره‌ای بارانی و کم فشار در حدود 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان اجرایی شده بود؛ اما امروز شاهد افزایش بیش از 20 هزار هکتاری اراضی کشاورزی مجهز به سیستم های نوین آبیاری در این استان هستیم.

وی افزود: با  تلاش‌های صورت گرفته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سطح اراضی کشاورزی مجهز به سامانه های نوین آبیاری به 36 هزار و 352 هکتار افزایش یافته است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار این روند ادامه دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: از میان مدلهای مختلف سامانه‌های نوین آبیاری در ارزیابی کشاورزی استان سمنان، مدل قطره‌ای بیشترین سهم را داشته و تا کنون بیش از 22 هزار و 635 هکتار از این اراضی در استان سمنان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده‌است.

شاهینی اضافه کرد: همچنین تا کنون در حدود هفت هزار و 729 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان نیز سیستم آبیاری بارانی اجرا شده است.

به گفته وی، بیش از پنج هزار و 998 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان نیز تا کنون مجهز به سامانه آبیاری کم‌فشار شده‌اند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در بیش از یک هزار و 50 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان نیز انواع مختلف سامانه‌های نوین آبیاری در دست اجراست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید