Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز:

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در انتقال علم به مزارع نقش اساسی دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در انتقال علم به مزارع نقش اساسی دارد .

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در انتقال علم به مزارع نقش اساسی دارد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ افروز معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در همایش تجلیل از مهندسین سازمان نظام مهندسی کشاورزی به مناسبت روز مهندس، ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر ، از زحمات پیشکسوتان و مهندسین سازمان نظام مهندسی کشاورزی تقدیر کرده و گفت: تمامی مهندسین که در حوزه های مختلف بخش کشاورزی فعالیت می کنند، در تولید محصولات کشاورزی نقش اساسی دارند و از گذشته بخش کشاورزی  با مهندسی طرح ها و پروژه ها توانسته به موفقیت های بزرگ دست یابد.

وی  با بیان اینکه درسال 1357 کل عملکرد استان دربخش تولید کمتر از یک میلیون 500 هزارتن محصول بوده است افزود: در سالجاری بیش از 5 میلیون تن محصول در داخل استان تولید شده و این در حالی است که هر ساله منابع و سطح زیر کشت کاهش یافته است که این پیشرفت و افزایش تولید مرهون نقش بی بدیل مهندسین بخش کشاورزی است.

وی دیگر دستاورد مهم مهندسین بخش کشاورزی را تولید بیش از 18 رقم بذر گندم دیم در استان آذربایجان شرقی در طول سالهای بعد از انقلاب دانست و اقدامات مهندسین در دیگر حوزه های جهاد کشاورزی را مهم تلقی کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به تولید بیش از 450 هزار تن گوجه فرنگی در استان گفت: مسلماً مهندسی شدن پروژه ها، طرح ها و استفاده از علم در بخش کشاورزی باعث افزایش عملکرد در واحد سطح شده و قدرت ضریب نفوذ علم در بخش کشاورزی را نمایان می کند.

 رخ افروز به نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی در آموزش و تربیت مهندسین کشاورزی تاکید کرد و افزود: مسلماً میزان بهره وری، تولید، پیشرفت و به روز رسانی تجهیزات و مکانیزاسیون کشاورزی مدیون اقدامات ،برنامه ریزی ها و آموزشهای این سازمان بوده و قابل تقدیر می باشد.

وی با بیان مشکلات بخش کشاورزی، به حل مشکلات و پر کردن خلاء ها توسط مهندسی کردن پروژه ها تاکید کرد و گفت: با استفاده از روشهای مهندسی و مهندسی معکوس می توان مشکلات بزرگی را حل کرده و چالش ها را به ظرفیت و فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی در انتقال علم به مزرعه گفت: ضریب نفوذ علم زمانی مشخص می شود که با استفاده از روشهای علمی و ابزارآلات نوین میزان تولید و عملکرد در واحد سطح افزایش یابد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید