Iranian Agriculture News Agency

زارع تالی در گفتگو با ایانا خبر داد:

جذب 19.7 میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی در شهرستان سراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب گفت: بیش از 19 میلیارد و 740 میلیون تومان از اعتبارات مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی در این شهرستان جذب شد.

جذب 19.7 میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی در شهرستان سراب

 نادر زارع تالی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: شهرستان سراب با دارا بودن بیش از 112هزار و 998 هکتار اراضی زیرکشت محصولات زراعی و باغی و نیاز به ماشین آلات و ادوات جدید و جایگزینی آنها با ماشین آلات فرسوده، توانسته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 19 میلیارد و 740 میلیون تومان از اعتبارات مکانیزاسیون  راجذب کند.    

وی، ادامه داد: شهرستان سراب با توجه به سردسیری و فصل رشد کوتاه  و نیاز به انجام عملیات مکانیزه کشاورزی در بازه زمانی کوتاه نسبت به شهرستانهای دیگر استان، ظرفیت مکانیزاسیون بالاتری وجود دارد  هم اکنون ضریب مکانیزاسیون این شهرستان 2.31 می باشد.

 زارع تالی، افزود: ماشین آلات و ادوات مکانیزاسیون جذب شده این شهرستان از اعتبارات سالجاری شامل 86 دستگاه تراکتور، 2 دستگاه کمباین و 171 دستگاه ادوات می باشد و جزء شهرستانهای برتر در جذب اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون بوده است.

  مدیرجهادکشاورزی شهرستان سراب گفت: مشکل عمده جذب اعتبارات فوق که از منابع داخلی بانک کشاورزی تامین می شود، مغایرت قیمت ماشین آلات و ادوات کشاورزی موجود در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و پیش فاکتورهای صادره شرکتهای سازنده در سال 99 می باشد.

 زارع تالی در پایان سخنان خود، افزود: از دیگر مشکلات جذب اعتبارات که همه ساله متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون با آن مواجهند، می توان به افزایش قیمت ادوات در طی مراحل بانکی و اخذ وثیقه سهل البیع شهری از متقاضیان و عدم امکان تامین وثایق برای کشاورزان اشاره کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید