Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان خبر داد:

نیاز به 100 هزار تن ظرفیت سردخانه ای در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: سردخانه های این شهرستان در حال حاضر ظرفیت نگهداری 19 هزار و 200 تن محصولات کشاورزی را دارند که نیاز به ظرفیت 100 هزار تن دیگر نیز احساس می شود.

نیاز به 100 هزار تن ظرفیت سردخانه ای در سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری در حاشیه بازدید از واحد های سردخانه ای محصولات کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: از ظرفیت های مورد نیاز هم اکنون سردخانه هایی با گنجایش  16 هزار تن در دست ساخت است و برای  84  هزار تن دیگر نیز باید مجوز جدید صادر شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: شهرستان سپیدان با دارا بودن بیش از 43 هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید حدود 314 هزار تن محصولات باغی و بیش از 64 هزار تن محصولات زراعی ظرفیت بالقوه ای در توسعه واحد های سردخانه ای دارد. 

به گفته وی؛ با توجه به گستردگی اراضی زیر کشت و میزان تولید محصولات زراعی و باغی در شهرستان سپیدان توسعه سردخانه های محصولات کشاورزی باعث رونق اقتصادی این شهرستان خواهد شد.

نصیری افزود: کمبود سردخانه در شهرستان سپیدان منجر به فروش زود هنگام محصولات کشاورزی با قیمت اندک به دلیل فقدان شرایط نگهداری لازم میوه ها می‌شود و فروش تولیدات کشاورزی در خارج از فصل و نگهداری آن در سردخانه‌ها می تواند سود خوبی را عاید باغدار یا کشاورز کند.

او ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای ورود به این بخش از صنایع ابراز کرد: جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذارانی که برای احداث صنایع مذکور تمایل داشته باشند استقبال کرده و قطعا با مساعدت در صدور مجوز و پرداخت تسهیلات زمینه تسریع در بهره‌برداری را فراهم خواهد کرد.

در این بازدید که به منظور بررسی مسائل و مشکلات بهره برداران انجام شد سید محسن قائمی نماینده ولی فقیه و محمد جعفر ملک زاده مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نادر ضیایی معاون فرمانداری شهرستان سپیدان و جمعی از روئسای ادارات این شهرستان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید