Iranian Agriculture News Agency

ابلاغ شد؛

300 میلیارد ریال برای امهال تسهیلات بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در اجرای بند(خ)ماده (33)قانون برنامه ششم توسعه کشور، اعتباری به مبلغ 300 میلیارد ریال از سوی مدیریت اداره اعتبارات بانک مرکزی ج.ا.ا برای امهال تسهیلات کلیه بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی که دارای بدهی بانکی در بخش کشاورزی به بانکها می باشند، به بانکهای استان ابلاغ شده است.

300 میلیارد ریال برای امهال تسهیلات بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا؛ عبداله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: پس از بررسی موضوع در کارگروه شهرستانی بند خ ماده 33 و تایید بدهکاران بانکی  خسارت دیده که برای فعالیتهای بخش کشاورزی وام دریافت نموده وتاریخ سررسید آنها تا29 اسفند99 می باشد و بعنوان  ذینفع مشمول تشخیص داده میشوند، امهال می گردد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای امهال، با بخشودگی سود،کارمزد و جریمه، اصل وام دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه به مدت سه سال امهال می گردد.

 یوسفی اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمانی تا پایان اسفند 99، تاکید می گردد، مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها با اطلاع رسانی کامل به بهره برداران خسارت دیده بدهکار بانکی و با هماهنگی فرمانداری شهرستان و شعب بانکهای شهرستانی نسبت به جذب کامل اعتبار فوق توسط بانکها برای امهال تسهیلات ذینفعان مشمول، اقدام نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: از کل اعتبار 778میلیارد ریال ابلاغی برای استان در سنوات قبل طی سالهای 97-1396 تا 30آذر 99 مبلغ 754 میلیارد ریال معادل 96.93 درصد آن برای تعداد 9392بهره بردار ذینفع مشمول جذب گردیده است.

وی تاکید کرد: مبلغ 24میلیارد ریال معادل3.07 درصد باقی مانده که برای جذب کامل 300میلیارد ریال ابلاغی اخیر و اعتبار مانده از قبل و جهت برخورداری تمام بهره برداران خسارت دیده دارای مشکل بدهی بانکی در بخش کشاورزی از مزایای اعتبارات فوق، نهایت تلاش وهمکاری بانکها را در فرصت باقیمانده می طلبد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید