Iranian Agriculture News Agency

عمرانی:

کاهش بارندگی به ۴۰ درصد مزارع گندم استان بوشهر خسارت وارد کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کاهش بارندگی در سال زراعی جاری به ۴۰ درصد گندمزارهای این استان خسارت وارد کرده‌است.

کاهش بارندگی به ۴۰ درصد مزارع گندم استان بوشهر خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی  افزود: براساس بررسی‌های انجام شده تاخیر در بارندگی‌ها به ۳۰ درصد مزرعه‌های گندم دیم و ۱۰ درصد کشتزارهای آبی خسارت وارد شده‌است.   

وی بیان کرد: امسال ۱۰۷ هزار و ۴۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر زیر کشت گندم رفت که از این میزان ۹۲ هزار هکتار دیم و ۱۵ هزار و ۴۵۰ هکتار آبی است.

عمرانی اضافه کرد: پیش بینی می‌شد در صورت تحقق و پراکنش مناسب بارش‌ها ۱۱۰ هزار تن گندم در این استان برداشت شود اما با توجه به کاهش بارش‌ها و در صورت ادامه این روند میزان برداشت گندم به میزان قابل توجهی کاهش یابد این درحالی است که سال گذشته با توجه به بارش مناسب ۱۴۳ هزار تن محصول گندم در استان بوشهر تولید شد.

وی در باره احتمال هجوم آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر گفت: با وجود پیش بینی‌های انجام شده و افزایش جمعیت ملخ در عربستان و یمن اما هنوز جمعیت جدیدی از این آفت وارد  استان بوشهر نشده‌است.

عمرانی اظهار کرد: هرچه شرایط از نظر بارش و سرسبزی منطقه بیشتر باشد احتمال ورود دسته‌های ملخ افزایش می‌یابد.

وی تاکیدکرد: با این وجود با تمهیدات اندیشیده شده ۳۰ هزار تن سم، ۱۰۰ دستگاه سمپاش و ۶۰ اکیپ ردیابی و پایش در استان بوشهر برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در این استان تامین شده‌است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید