Iranian Agriculture News Agency

فروش مرغ با قیمت بالای ۲۴ هزار تومان در بوشهر ممنوع است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: قیمت هرکیلو مرغ در استان ۲۴ هزار تومان است و با گران فروشان برخورد می‌شود.

فروش مرغ با قیمت بالای ۲۴ هزار تومان در بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ، گفت: اگر چه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد، ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با توجه به شرایط تولیدکنندگان استان قیمت آن را ۲۴ هزار تومان در نظر گرفته است و اگر فروشگاهی بیش از این قیمت بفروشد، تخلف کرده است.

احمد جهانگیرلو افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت بازار را پایش می‌کنند تا با واحد‌هایی که مرغ را با قیمتی بالاتر از قمیت مصوب می‌فروشند برخورد شود.

او ادامه داد: قیمت نهاده‌ها از سه ماه پیش ۵ درصد افزایش یافته است و مرغداران می‌گویند این افزایش قیمت باعث افزایش هزینه تولید شده بنابراین باید مرغ با قیمت بالاتری فروش برود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: قیمت بالاتر مرغ در استان‌های همسایه باعث شده بود که تولیدکنندگان استان محصول خود را به این استان‌ها بفرستند، که برای بهبود وضعیت عرضه این محصول پرمصرف، خروج آن از استان ممنوع شد.

جهانگیرلو گفت: ۲۰۰ واحد مرغداری در استان بوشهر فعال است که در دوره جدید یعنی از اوایل دی تا ۱۰ بهمن دو میلیون قطعه جوجه ریزی کرده‌اند که ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال است.

او با اشاره به اینکه این استان در زمینه تولید مرغ مشکلی ندارد، افزود: کمبود برخی نهاده‌ها به علت تخصیص نیافتن ارز یکی از مشکلات مرغداران بود که این مشکل حل شده و نهاده‌ها در حال بارگیری و ارائه به مرغداری‌ها هستند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در زمینه تامین نهاده‌ها تلاش کرده‌ایم ۸۰ درصد نیاز مرغداران را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کنیم.

جهانگیرلو با بیان اینکه نیاز استان به گوشت مرغ روزانه ۷۰ تن برآورد شده‌است، عنوان کرد: (شنبه ۲ اسفند) ۹۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید