Iranian Agriculture News Agency

منوچهری:

اجرای سامانه نوین آبیاری در بیش از ۴۵ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر

تجهیز بیش از ۴۵ درصد اراضی استان بوشهر به سامانه نوین آبیاری، این استان را جزء پنج استان برتر کشور در این زمینه قرار داده است.

اجرای سامانه نوین آبیاری در بیش از ۴۵ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا کنون ۳۹ هزار هکتار ازاراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است و دو هزار هکتار هم در دست اجراست که تا پایان سال محقق می‌شود.

محمد تقی منوچهری افزود: اجرای این طرح در استفاده بهینه از منابع آب زیرزمینی مهم است، زیرا اکنون از ۱۳ هزار و ۷۰۰ حلقه چاه موجود ۵ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه غیر مجاز است و هیچ نظارتی بر این چاه‌ها انجام نمی‌شود. این چاه‌ها به منابع زیرزمینی آسیب می‌زنند.

وی گفت: در اجرای طرح تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری در هر هکتار ۸۵ درصد اعتبار از طرف دولت پرداخت می‌شود.

منوچهری با بیان این که همه مزارع سبزی و صیفی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است افزود: برای اجرای این طرح تمرکز ویژه در مناطق دشتستان و تنگستان به عنوان دو قطب مهم نخلداری استان است. در دشتستان در ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در قالب طرح نخلستان این طرح اجرا در شبانکاره، آبپخش، سعد آباد، دالکی و وحدتیه در دست اجراست. مطالعات اجرایی ۱۹ هزار هکتار به پایان رسیده است. در تنگستان هم با بهره برداری سد خاییز در آینده نزدیک همه نخیلات اهرم با آب این سد آبیاری می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید