Iranian Agriculture News Agency

افزایش 11 درصدی شاخص های مکانیزاسیون بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 11 درجه ای شاخص های مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان خبرداد.

افزایش 11 درصدی شاخص های مکانیزاسیون بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با پرداخت تسهیلات بانکی و یارانه جهت ادوات و ماشین‌آلات نوین کشاورزی، شاخص درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی طی هفت سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و از ۷۷ درجه به ۸۸ درجه رسید.

عطاالله ابراهیمی اظهار داشت: طی هفت سال گذشته از سال 92 تاکنون با افزایش تعداد نیروی محرکه و توان ماشین‌های کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون استاندارد کشاورزی از 0.8 اسب‌بخار در هکتار به 1.75 اسب‌بخار در هکتار رسیده است.

وی افزود: با پرداخت تسهیلات بانکی و یارانه جهت ادوات و ماشین‌آلات نوین کشاورزی شاخص درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی طی هفت سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و از 77 درجه به 88 درجه تا پایان امسال می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان عنوان داشت: درجه و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به موارد مطروحه در برنامه ششم توسعه اقتصادی، در سال 99 به میزان 2 درصد رشد داشته و طی این مدت از طریق منابع خط اعتباری مکانیزاسیون تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی به تعداد هزار و 650 انواع دستگاه تراکتور به بخش کشاورزی افزوده شده است.

ابراهیمی ادامه داد: 84 دستگاه انواع کمباین، 350 دستگاه انواع تیلر و حدود 3هزار و 200 دستگاه انواع ادوات دنباله‌بند به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است. تعداد دستگاه‌های کارنده و کمباین‌های استان با ابلاغ خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون طی هفت سال گذشته تاکنون بیش از 300 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم پیشروی به سوی کشاورزی نوین، تصریح کرد: این تعداد دستگاه به توسعه کشاورزی کمک زیادی کرده و موجب رشد اقتصادی و سودآوری بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید