Iranian Agriculture News Agency

پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز مهندس

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در پیامی فرا رسیدن پنجم اسفند ماه روز مهندس را به تمامی جامعه مهندسین بخش کشاورزی ، ساختمان و معدن استان تبریک گفت.

پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز مهندس

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، متن کامل پیام اکبر فتحی به شرح زیر می باشد:

تاریخ پرافتخار و بالنده سرزمین ایران پیشگام علم و دانش در همه قرون و اعصار بوده ودانشمندانی چون خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی وابوعلی سینا مدعای درخشش عالمان وشایستگی دانشمندان این دیار بوده اند.

خجسته زادروز بنیان گذار دوران جدید و نوین علم در ایران، دانشمند بزرگ و مهندس سرآمد تاریخ علم و دانش این سرزمین، خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است که باید گفت روز مهندس روز تجلیل از علم، خلاقیت، نوآوری و ابتکار است روز مهندس روز اندیشه ، عمل و خردورزی است.

بی تردید تاثیر مستقیم مهندسان در عرصه های گوناگون زندگی امروزی به ویژه مهندسان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست استان بر کسی پوشیده نیست و کاربرد دانش در بخش کشاورزی، در حرکت به سمت توسعه دانایی محور و اقتصاد دانش پایه با خلاقیت، پشتکار و نوآوری مهندسین کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در کنار خدمتگزاری به جامعه بهره برداران، می تواند نویدبخش رسیدن به اهداف متعالی بخش کشاورزی که همانا مهندسی کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی است، باشد.

بدون شک رشد و توسعه بخش کشاورزی که یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی بشمار می آید مرهون بهره گیری از ظرفیت و توانمندی مهندسین کشاورزی است و توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی، محرک پیشرفت دیگر بخش های اقتصادی خواهد بود. ساماندهی تولید محصولات کشاورزی با همت مهندسین و نیروهای متخصص این بخش، نقش اساسی در توسعه پایدار بخش کشاورزی دارد همچنین مهندسین کشاورزی نقش بسیار مهمی در اشتغالزایی در بخش کشاورزی دارند.

اینجانب با بزرگداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر مهندس به ویژه مهندسان جهادگر، فرصت را مغتنم شمرده از زحمات کلیه مهندسین عزیزی که پرتوان و پرتلاش، با عزت و غیرت در جهت سازندگی و آبادانی ایران کوشش می کنند به ویژه مهندسین پرتلاش بخش کشاورزی ، ساختمان و معدن استان و خانواده بزرگ نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان که جهادگران عرصه تولید و امنیت غذایی کشور هستند قدردانی و سپاسگذاری نموده و ضمن تبریک این روز، توفیقات روزافزون این قشر ارزشمند و پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت استان مخصوصاً به کشاورزان عزیز و زحمتکش از درگاه خداوند متعال خواستارم.

اکبر فتحی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید