Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در نشست شورای مدیران:

لزوم راه اندازی صنایع تبدیلی و باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: تشویق و ترغیب سرمایه گذاران به راه اندازی صنایع تبدیلی و راه اندازی باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی در هر منطقه از مهمترین راهکارهای بهبود وضعیت فروش محصول در بازار خواهد بود.

لزوم راه اندازی صنایع تبدیلی و باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، علی باقرزاده همائی در نشست شورای مدیران اظهار کرد: هرمزگان با توجه به مساحت کشت در سبزی و صیفی، یک استان تولیدکننده سبزی و صیفی در زمستان است.

وی با اشاره به اینکه فصل کشت در این استان زمستان می باشد، افزود: حجم تولید سبزی و صیفی در هرمزگان 9 میلیون و 200 تن می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همچنین با تاکید بر لزوم چاره اندیشی برای بعد از برداشت محصول ابراز داشت: بعد از برداشت ساختاری برای بازار تعریف شده و براساس مصرف بازار هدف تولید شود .

باقرزاده با بیان اینکه کشاورزان بایستی برای برنامه ریزی و ساماندهی صنایع تبدیلی پای کار بیایند، ادامه داد: کشاورزان برای بازار بعد از برداشت محصول بدنبال راه اندازی تشکل قوی باشند، تشکیل تعاونی های قوی در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر تشویق و ترغیب سرمایه گذاران به راه اندازی صنایع تبدیلی اظهار کرد: راه اندازی باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی در هر منطقه از مهمترین راهکارهای بهبود وضعیت فروش محصول در بازار خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت به فروش می‌رسانند اما این محصولات با قیمت بالایی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که ایجاد این باراندازها و بازارچه‌ها و تکمیل زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره به کاهش واسطه‌گری کمک خواهد کرد.

در پایان با اشاره به توسعه صنعت آبزی پروری خاطرنشان کرد: مردم تمایل به مصرف آبزیان جنوب داشته و با توجه به این ظرفیت بالقوه در استان بایستی صنعت آبزی پروری جنوب بیش از بیش توسعه یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید