Iranian Agriculture News Agency

حوادث طبیعی در ۱۰ سال گذشته بیش از ۴۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال به کشاورزان استان خسارت زد

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حوادث طبیعی در ۱۰ سال گذشته بیش از ۴۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال به کشاورزان استان خسارت زد که بیشترین میزان مربوط به سرمازدگی است.

حوادث طبیعی در ۱۰ سال گذشته بیش از ۴۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال به کشاورزان استان خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالحسین نامور افزود: در این راستا ۸۳ درصد از ۱۰ هزار و ۷۱ میلیارد ریال خسارت وارده به بخش کشاورزی استان در سال جاری مربوط به سرمازدگی است.

وی افزود: این میزان خسارت به بخش باغی، زراعی، دام، طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی وارد شده است.

وی گفت: سال گذشته  نیز هفت هزار و ۵۱ میلیارد ریال به تمامی زیربخش های کشاورزی این استان از ناحیه حوادث مختلف خسارت وارد شده بود.

وی مجموع خسارات وارده به کشاورزان از سال ۹۴ تا ۹۷ را به ترتیب ۶ هزار و ۷۲۸ میلیون و ۳۱۴ میلیون ریال، یک هزار و ۷۱۵ میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال، ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریال، چهار هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال و چهار هزار میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تنها سرمازدگی بیش از هشت هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است افزود: خسارت سرمای دیررس بهاره به علت بارش برف و برودت هوای منفی سه تا ۱۰ درجه در سطح استان، سبب خسارات زیادی شده است و در مجموع به بیش از ۱۲۵ هزار و ۹۸۰ هکتار عرصه باغی و زراعی استان، آسیب رسانده است.  

وی گفت: ۱۰ درصد خسارت وارده حوادث به کشاورزان ناشی از سیل، ۶ درصد تگرگ و توفان و مابقی نیز شامل آتش سوزی و سایر حوادث است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: ۶۲ درصد خسارت ها در سال جاری مربوط به بخش باغبانی و ۳۳ درصد نیز به بخش زراعی بوده است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه هیچ پرداختی برای خسارت در سال ۹۹ انجام نشده است گفت: خسارت های کلان از جمله سرمازدگی را برای جبران اعلام کرده ایم اما در این خصوص اقدام موثری انجام نشد.

وی از کشاورزان خواست تا محصولات خود را بیمه کنند و افزود: تنها اهرم برای کمک به میزان خسارت دیده ها از بخش کشاورزی صندوق بیمه است، کشاورزان خسارت دیده از ناحیه بیمه تنها جبران خسارت را دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید