Iranian Agriculture News Agency

سرمازدگی خیار باعث افزایش قیمت آن شد

جایگزینی محصولات دیگر به جای خیار در گلخانه‌ها نیز مزید بر افزایش قیمت شده است.

سرمازدگی خیار باعث افزایش قیمت آن شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، اصغر رستمی با اشاره به سر و سامان دادن به قیمت خیار و کنترل قیمت اظهار داشت: به طور یقین افزایش یک محصول و عرضه آن در یک بازار می‌تواند قیمت را کم و زیاد کند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کاهش عرضه محصول خیار در چند مدت اخیر بازار تقاضا بیشتر شده و افزایش قیمت را به دنبال داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سرمازدگی محصولات در مناطق گرمسیری، فضاهای باز و فضای گلخانه‌ای وجود داشته گفت: از سویی دیگر بعضی از مناطق جایگزینی کاشت محصولات دیگر را در فضای گلخانه‌ای به جای خیار داشتند و در نتیجه کاهش سطح کاشت نیز در افزایش قیمت خیار بی‌تاثیر نیست.

وی ادامه داد: در این بین افزایش هزینه‌های تولید را در این محصول نباید نادیده گرفت و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید همه با هم باعث شده افزایش قیمت خیار را در بازار داشته باشیم.

رستمی تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح کشت بسیاری از محصولات در استان در زمستان به صورت کشت گلخانه‌ای است، انتظار داریم در فاصله یک ماه آینده درصد قابل توجهی از خیار به بازار عرضه شود و همچنین با ورود محصولات مناطق گرمسیر به استان شاهد کاهش قیمت خیار باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید