Iranian Agriculture News Agency

توزیع عادلانه، شفاف و علمی نهاده‌ها از طریق سامانه مزرعه برکت

مدیر اجرایی سامانه مزرعه برکت با تاکید بر اینکه این سامانه با هدف توزیع شفاف، عادلانه و علمی نهاده‌های کشاورزی طراحی و راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر تخصیص و توزیع نهاده کودشیمیایی در هشت شهرستان استان فارس توسط سامانه مزرعه برکت انجام می‌شود.

توزیع عادلانه، شفاف و علمی نهاده‌ها از طریق سامانه مزرعه برکت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کریم بخشی اظهار کرد: این سامانه دارنده اولین مجوز اتصال به سامانه جامع پهنه بندی است که اطلاعات زراعی بهره برداران، با سامانه مزرعه برکت در موبایل آنها قابل مشاهده است و با این اتصال دیتا، نیاز به ورود اطلاعات توسط کشاورزان نبوده و به راست آزمایی سامانه جامع پهنه بندی سازمان نیز کمک می کند.

به گفته وی؛ کشاورزان با کد ملی وارد سامانه مزرعه برکت می شوند و با لینک شدن به سامانه جامع پهنه بندی، در صورت تایید اطلاعات، وارد فاز بعدی شده و پس از انتخاب نهاده و انتخاب نزدیکترین کارگزار یا کارگزار دلخواه محدوده خود را جهت تحویل نهاده خود انتخاب می‌کنند.

او افزود: پس از آن با بهره گیری از درگاه پرداخت الکترونیک در سامانه مزرعه برکت، کشاورزان محترم به صورت آنلاین، وجه نهاده سفارش داده شده را به حساب متصل به درگاه، کارگزار و خزانه دولت واریز می نمایند.

بخشی ابراز کرد: در سال ۱۳۹۷ بود که با این ایده و رویکرد که بتوانیم به صورت سیستمی و بر بستر تلفن همراه؛ توزیع نهاده ها مثل سم، بذر، نهال، نشاء و سایر نهادهای کشاورزی را ساماندهی و نظارت نماییم که کارهای مقدماتی و مطالعاتی آن با همکاری جهاد کشاورزی و تیم کارشناسان انجام و کار به صورت پایلوت در شهرستان کوار عملیاتی شد.

وی افزود: بدین صورت با استقبال و رضایت مندی کشاورزان محترم و کارگزاران در مرحله پایلوت از سامانه و با انجام اصلاحات مدنظر، در سال ۹۸ این سامانه عملا کار خود را تکمیل و پس از اخذ مجوز سازمان، در وسعت و تعداد بیشتری از کشاورزان ارائه خدمت نمود و علاوه بر کوار در هفت شهرستان دیگر از شهریور سال جاری  در کشت شتوی، مسیر خودش را ادامه داده است.

بخشی بیان کرد: معمولا اعمال تغییرات سنتی چند دهه ای و سیستمی کردن  آن با مقاومت یا ایجاد زحماتی برای سایرین مواجه می شود که با یاری خداوند متعال، حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  و همت و تلاش شبانه روزی تیم سامانه مزرعه برکت،  این موارد نیز پشت سر گذاشته شد و اکنون سامانه تا حد مطلوبی به مسیر نوین خود در جهت کمک به کشاورزان زحمت کش ادامه خواهد داد.

مدیر اجرایی سامانه مزرعه برکت  اظهار کرد: بنابه دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، از ابتدای سال ۱۴۰۰  انواع کودهای شیمیایی از طریق این سامانه  تخصیص و توزیع خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید