Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی مطرح کرد:

هشدار در خصوص تشدید تدابیر امنیت زیستی جهت کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق پرندگان

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به مشاهده کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور استان‌های همجوار به مرغداران استان توصیه کرد که هوشیار بوده و به اقدامات پیشگیرانه در این زمینه توجه لازم داشته باشند.

هشدار در خصوص تشدید تدابیر امنیت زیستی جهت کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق پرندگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده بر احتمال بروز و شیوع این بیماری در استان هشدار داد و افزود: با توجه به بروز کانون‌های این بیماری در برخی از استان‌های کشور ضمن هشدار جدی به تمامی فعالان صنعت طیور و پرورش‌دهندگان طیور سنتی و روستایی انتظار می‌رود، ضمن تقویت و تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای و افزایش لایه‌های حفاظتی و امنیت زیستی از سهل‌انگاری و عادی‌انگاری بیماری اجتناب کنند.

خلیل زاده با اشاره به اینکه  ویروس این بیماری در کشور و منطقه در حال چرخش و مترصد بیماری‌زایی بوده  و با توجه به اهمیت و حساسیت این بیماری در صنعت طیور و پیامدهای احتمالی شیوع آن در جمعیت طیور صنعتی و بومی از تمامی کارشناسان و تولیدکنندگان بخش طیور در سراسر استان در خواست می شود  تا به محض دیدن کوچکترین علایم مشکوک به آنفلوانزای پرندگان، موضوع را به دامپزشکی شهرستان و استان گزارش کنند. تا عملیات کنترل، مهار و مختومه کردن کانون بیماری در کمترین زمان ممکن انجام و از سرایت آن به دیگر واحدهای پرورش طیور جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی نظارت کاملی بر روند تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ در استان دارد، خاطر نشان کرد:  سلامت این فرآورده‌ها کاملا مورد تایید است و  شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می باشد، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید