Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

توزیع بیش از 62 هزار تن کود کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع 62 هزار و 582 تن کود بهاره و پاییزه در استان طی ده ماهه سال جاری بین کشاورزان استان خبر داد.

توزیع بیش از 62 هزار تن کود کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی عیدی از تأمین و توزیع 60 درصد سهمیه کودی مورد نیاز کشاورزان استان طی این بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: سهمیه سالانه کودی استان در سال جاری 106 هزار تن است که تا کنون 62 هزار و 785 تن از این میزان تخصیص و بین کشاورزان استان توزیع شده است و امیدواریم تا پایان سال سهمیه باقی مانده نیز تخصیص و بین کشاورزان توزیع شود.

وی ادامه داد: این میزان کود تخصیصی شامل 60 هزار و 785 تن کود ازته، 1200تن کود فسفاته و 597 تن کود پتاسه است.

عیدی درباره نقش و اهمیت استفاده از کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، خاطر نشان کرد:  مصرف کودهای کشاورزی باعث بهبود کیفیت و افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود و یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. به همان اندازه که مصرف بیش از حد کود ضرر دارد، مصرف کمتر از حد استاندارد هم به شدت به تولید آسیب می‌زند. 

وی تاکید کرد: مصرف بهینه کود باعث رشد رویشی، افزایش اندازه و تعداد برگ، افزایش طول خوشه، وزن و طول دانه و نهایتاً افزایش تولید می‌شود؛ در مقابل، همچنین کاهش مصرف کود نیز باعث کاهش رویش گیاه، کاهش عملکرد محصول و نهایتاً مقرون به صرفه نبودن تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید