Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ:

24 فقره جواز تاسیس صنایع کشاورزی در سیمرغ صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ گفت: امسال 24 فقره مجوز تاسیس و کدآیسیک در زمینه صنایع کشاورزی در این شهرستان صادر شد.

24 فقره جواز تاسیس صنایع کشاورزی در سیمرغ صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رجب فلاح زیلتی با اشاره به اینکه کد آیسیک سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است و کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات، مدارک و اموال است، گفت: امسال 24 فقره مجوز تاسیس و کد آیسیک در زمینه صنایع کشاورزی با ظرفیت 70 هزار و 310 تن در سال صادر در شهرستان سیمرغ شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ افزود: این مجوزها شامل 24 فقره کد آیسیک مجوز تاسیس صنایع کشاورزی با سرمایه ثابت 489 هزار و 839 میلیون ریال و با پیش بینی اشتغالزایی یک هزار نفر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 2 فقره پروانه بهره برداری صادر شد، گفت: کد آیسیک های صادره شامل واحد خوراک آبزیان، سردخانه، بسته بندی میوه، ماهی کامل بصورت منجمد، انواع کود آلی و ارگانیک، کنسرو خاویار و خدمات انبار فنی است.

فلاح با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی صنایع کشاورزی، افزود: طی این مدت به 2 واحد صنایع تبدیلی غذایی کشاورزی 800 میلیارد ریال ازمحل اعتبارات بسته رونق تولید (سامانه بهین یاب) تسهیلات پرداخت شد.

وی با تاکید بر ضرورت صنایع تبدیلی در این شهرستان برای توسعه روستاها و نیاز روز افزون جامعه به غذا با توجه به رشد جمعیت و کاهش منابع غذایی، گفت: ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و هدر رفت محصولات کشاورزی از مزایای صنایع تبدیلی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید