Iranian Agriculture News Agency

در بازدید رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از پژوهشکده رانشگرهای فضایی

تامین امنیت غذایی کشوربا توسعه گلخانه های هایتک و هیدروپونیک

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با حضور در پژوهشکده رانشگرهای فضایی از توانمندی‌های فناوری این پژوهشکده بازدید کرد و با متخصصان و محققان آن به گفتگو پرداخت.

تامین امنیت غذایی کشوربا توسعه گلخانه های هایتک و هیدروپونیک

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در بازدید از پژوهشکده رانشگرهای فضایی در تبریز با بیان اینکه بخش تحقیقات در امر کشاورزی علاوه بر تعاریف بهنژادی و بهزراعی و معرفی ارقام جدید بذر و دام، بایستی در حوزه صنعت کشاورزی نیز فعالیت نموده و مطالعات مدرن و بروز دنیا در زمینه کشاورزی مکانیزه را در حوزه های مختلف منجمله جوجه کشی، آبیاری تحت فشار و توسعه گلخانه های هایتک و هیدروپونیک را جهت افزایش بهره وری کشاورزی در اختیار کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار دهد گفت: بخش کشاورزی مجبور است برای تامین امنیت غذایی کشور به سمت توسعه گلخانه های هایتک و هیدروپونیک پیش رود لذا تحقق این مهم ایجاب می کند تا مرکز تحقیقات و پژوهش های فنی مهندسی جهادکشاورزی در کنار سازمان جهادکشاورزی استان بوده و کارشناسان و متخصصین کشاورزی را مساعدت کنند.

 فتحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که پنلهای خورشیدی نیاز اصلی بخش کشاورزی است، افزود: مرکز تحقیقات مهندسی جهادکشاورزی در این حوزه نیز باید با استفاده از ظرفیت و امکانات بالقوه خود و همچنین با بهره مندی از تجربیات و دانش کارشناسان و متخصصین فعال در مرکز گام های موثر و اساسی تری در این راستا بردارد.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با خاطرنشان ساختن طراحی و ساخت پل خیبر توسط مهندسین مرکز تحقیقات مهندسی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس گفت: این مهم افتخار و برگ زرینی در پرونده درخشان مهندسین این مرکز در جنگ تحمیلی است باید خدمات و اقدامات بی نظیر و چشمگیر مرکز تحقیقات و پژوهشهای فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان در دوران دفاع مقدس و مطالعات زیربنائی مهندسین مرکز تحقیقات که به نتایج مورد نظر رسیده است به اطلاع افکار عمومی و مردم شریف ایران اسلامی رسانده شود.   

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا با مستندسازی خدمات و اقدامات شایسته مرکز تحقیقات مهندسی استان در طول دفاع مقدس و دوران سازندگی، دین خود را نسبت به شهدای جنگ تحمیلی و کانون سنگرسازان بی سنگر ادا نمائیم افزود: توفیقات و خدمات ارزنده مهندسین و کارشناسان مرکز تحقیقات مهندسی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی متعلق به کل کشور، نظام مقدس اسلامی و بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی است.   

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی نیز در این بازدید ضمن ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه به عنوان پشتیبانی مهندسی جنگ و همچنین مرکز تحقیقات مهندسی، ماموریت‌های محوله در حوزه فضایی که در سه گروه پژوهشی عملگر، مکانیزم و رانشگرهای فضایی در حال اجراست را تشریح کرد.

حسن رضایی حقیقت طرح آزمایشگاه رانشگرهای فضایی را منحصر بفرد دانست و خاطرنشان ساخت: این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاه رانشگر الکتریکی در سطح کشور و حتی منطقه خواهد بود که می‌تواند نیازهای اساسی کشور را در حوزه مربوطه تامین نماید.

وی افزود؛ در این طرح که در آینده نزدیک وارد مرحله ساخت و اجرا خواهد شد، از فناوری‌های پیشرفته پلاسما و ولتاژ بالا و خلاء‌های پایدار و دما پایین استفاده شده و استاندارد‌های بکاررفته در آن، مطابق با استاندارد‌های سخت‌گیرانه سازمان فضایی اروپا طراحی شده است.

رضایی حقیت، خاطرنشان ساخت، حمایت مسئولان استانی در راستای رفع موانع پیش‌رو می‌تواند در تسریع اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه پژوهشکده رانشگرهای فضایی مثمر ثمر باشد.

گفتنی است در پایان این دیدار ، رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی ، ماکت ماهواره مخابراتی ناهید یک را به رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  اهدا کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید