Iranian Agriculture News Agency

کریمی خبر داد:

توزیع 2114 تن کود شیمیایی و حدود 663 تن بذور غلات و نخود و علوفه در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از توزیع 2114 تن کود شیمیایی و حدود 663 تن بذور غلات و نخود و علوفه در پاییز 99 در شهرستان مراغه خبر داد.

توزیع 2114 تن کود شیمیایی و حدود 663 تن بذور غلات و نخود و علوفه در شهرستان مراغه

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب در خصوص توزیع نهاده های کودی در شهرستان گفت: با توجه به افزایش قیمت کودهای فسفره در سال زراعی جاری با برنامه ریزی صورت گرفته کود سوپر فسفات  133 تن حدود 78 درصد کل سهمیه شهرستان جذب و در بین زارعین منطقه توزیع گردید و مابقی نیاز فسفر مزارع پاییزه شهرستان از طریق کودهای آلی و زیستی تامین گردید.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم و نقش کودهای زیستی و آلی در این پروسه افزود: 160 تن کود زیستی بایوفسفات گرانوله و 9300 لیتر کودهای زیستی مایع فسفاته مجموعاً در سطح 9850 هکتار مزارع گندم زیر کشت  این شهرستان مورد استفاده قرار گرفته است همچنین توزیع کود اوره در طی کاشت پاییزه به میزان 1916 تن حدود 93 درصدکل سهمیه شهرستانی بوده است.

وی در خصوص تامین بذر مورد نیاز زارعین شهرستان مراغه افزود: بذر گندم از ارقام طبقه گواهی شده 625 تن و بذر جو حدود 28 تن در سطح شهرستان توزیع و کشت گردیده است و نیز 650 تن بذور ارقام جدید نیز توسط واحدهای بوجاری مستقر در شهرستان به صورت خودمصرفی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه وضعیت تامین بذر نخود را  7.5 تن انواع ارقام بهاره و پاییزه و بذر علوفه را حدود 3 تن بذور انواع ارقام علوفه دیم اعلام نمود و گفت: حدود 46 هکتار نخود به صورت پاییزه و 26 هکتار ارقام علوفه به صورت انتظاری در منطقه کشت گردیده است و الباقی به صورت بهاره کشت خواهد گردید.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید