Iranian Agriculture News Agency

با حضور "رضایی" و "عبدالملکی" انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه نوغانداری

فاز دوم تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز توسعه نوغانداری کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه نوغانداری

به گزارش خبرنگار ایانا، مراسم امضای فاز دوم تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز توسعه نوغانداری کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بخش اجرایی کشور، وظیفه بستر سازی برای توسعه در زمینه‌های مختلف از جمله نوغانداری را دارد.

وی افزود: یکی از بخش‌های مرتبط بانوغان‌داری، کارگاه‌های فرشبافی است و طبق آمار 100 هزار فرشباف در کشور وجود دارد که نیازمند به ابریشم هستند.

رضایی با اشاره به زنجیره نوغانداری کشور گفت: این زنجیره از تولید تخم نوغان شروع و تا نوغانداری، ابریشم‌کشی، صنایع نخ‌ریسی ادامه می‌یابد.

وی افزود: در سال جاری، کاشت 850 هزار اصله نهال برای توسعه نهالستان‌ها اجرایی شد که باید آن را افزایش دهیم.

پایداری 92 درصدی طرح‌های اشتغال کمیته امداد در سال 99

در ادامه این جلسه، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: سیاست کمیته امداد امام خمینی(ره) از حوزه معیشتی به سمت توانمندسازی حرکت کرده است.

وی افزود: کمیته امداد در برنامه اشتغال به عنوان یکی از ارکان توانمندسازی اقشار، بر روی اصلاح الگوی اشتغال تاکید دارد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: ما در این الگو بر روی دو محور تمرکز داریم که یکی ایجاد یک فضای کسب و کار امدادی برای مشاغل خرد و ضعیف و محور دوم بهبود فضای کسب و کار کشور است.

وی با اشاره به این که میزان درآمد طرح‌های اشتغال کمیته امداد در 4 سال گذشته 8 برابر شده است، ادامه داد:  در سال 95 درآمد خالص طرح‌های اشتغال تحت نظارت ما 2600 میلیارد تومان بود که امسال به 17 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: پایداری طرح‌های اشتغال هم به 92 درصد رسیده است.

وی افزود: نوغان‌داری یک مزیت تاریخی برای کشور محسوب می‌شود و برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد یک شغل راحت، کم‌هزینه و پایدار محسوب می‌شود و در کوتاه مدت به درآمدزایی می‌رسد.

عبدالملکی تأکید کرد: در دوسال گذشته حدود 13 درصد از نوغان کشور توسط خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تولید شده و حدود 4 هزار خانواده با این شغل امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: این 4 هزار خانواده در سال گذشته 12 میلیارد و 486میلیون تومان درآمد کسب کردند و ما قصد داریم این کار را توسعه دهیم.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)،  برای سال 1400 برنامه‌ریزی شده تا حدود 9 هزار جعبه تخم نوغان به 6 هزار خانواده تحویل شود.

وی افزود: یک توتستان مرکزی در گلستان با سطح 50  هکتار را راه‌اندازی کرده‌ایم که سال گذشته 3 هکتار زیر کشت بود و امسال 15 هکتار زیر کشت می‌رود و سال آینده تمام 50 هکتار زیر کشت درخت توت خواهد رفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید