Iranian Agriculture News Agency

صدور اسناد تک برگ کاداستری برای 364 هزار هکتار اراضی ملی استان تهران

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه چهلمین جلسه کارگروه مشترک رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران گفت: در راستای اجرای طرح جامع کاداستر، تاکنون برای 364 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تهران اسناد تک برگ صادر شده است.

صدور اسناد تک برگ کاداستری برای 364 هزار هکتار اراضی ملی استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران علیرضا عندلیبی با بیان این مطلب افزود: در این جلسه اسناد صادر شده بیش از 39 هزار هکتار عرصه های ملی شهرستان های ورامین و دماوند به کارگروه تحویل داده شد.

وی ادامه داد: در این جلسه و با حضور مسئولان منابع طبیعی و واحدهای ثبتی شهرستان های ورامین، ری، دماوند و پاکدشت موانع پیش روی صدور اسناد تک برگ برای حدود 10 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان ها رفع و اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگ در دستور کار ادارات ثبت مربوطه قرار گرفت.

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری خوبی که فی مابین ادارات ثبت و منابع طبیعی وجود دارد، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری کاداستری شدن عرصه های ملی و صدور اسناد تک برگ به 500 هزار هکتار برسد.

عندلیبی طرح کاداستر را اقدامی قانونی و پیشگیرانه برای تعرض به عرصه های منابع طبیعی دانست و در اینباره اظهار کرد: عرصه هایی که زیر پوشش طرح کاداستر قرار می گیرند در سامانه کاداستر ثبت اسناد بارگذاری و بدینوسیله علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، این اقدام گامی مهم برای پیش گیری از وقوع پدیده زمین خواری و هرگونه سوء استفاده احتمالی از عرصه های ملی به شمار می آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید