Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد:

۶۵ کیلومتر لوله‌گذاری برای آب‌رسانی به محل استقرار عشایر انجام شد

مدیرکل امور عشایر استان چهارمحال با اشاره به تامین آب شرب مورد نیاز عشایر استان اظهار داشت :سال گذشته افزون بر ۵۸میلیون لیتر آب شرب سالم از سرچشمه تا حوالی چادرهای عشایر نزدیک‌رسانی شد و با تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، حدود ۶۵ کیلومتر لوله‌گذاری برای آب‌رسانی به محل استقرار عشایر انجام شد.

 ۶۵ کیلومتر لوله‌گذاری برای آب‌رسانی به محل استقرار عشایر انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه گذاری، انتقال و تامین آب شرب سالم یک هزار و ۴۰۴ خانوار عشایری این استان اختصاص یافت.

یحیی حسین پور با اشاره به اقداماتی که در راستای بهسازی زندگی عشایری انجام شده است، گفت: تاکنون تعداد ۵۰ دهنه پل بزرگ،متوسط و کوچک در مسیر ایلراه‌ها احداث شده است.

حسین‌پور افزود:در بخش خانه بهداشت نیز با همکاری شبکه بهداشت ۴۶ باب خانه بهداشت سیار در مناطق عشایری مستقر می‌شود و با امکاناتی که هر خانه بهداشت روستایی خدمات‌رسانی دارند این خانه‌های بهداشت سیار عشایری نیز تجهیز شوند.

حسین‌پور در خصوص تامین کالا مورد نیاز و ارزاق عشایری نیز گفت: تامین ارزاق و مایحتاج جمعیت عشایری و همچنین تامین خوراک دام این قشر مولد از طریق هشت تعاونی، ۱۰۵ عامل فروش عشایری و یک اتحادیه عشایر صورت می‌گیرد که ارزاق شامل آرد، قند، شکر و دیگر مایحتاج‌های عشایر توسط تعاونی ها و اتحادیه تامین می‌شود.

وی گفت: هر ساله به طور متوسط ماهانه هزار و۱۰۰ تن آرد بین عشایر به‌صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود که از این طریق نیاز بسیاری از عشایر به آرد برآورده می‌شود.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت:در خصوص تسهیلات ارزان‌قیمت که بیش از ۱۰ میلیارد ریال در سال اخیر در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز و برای جبران خسارت ناشی از خشک‌سالی به عشایر پرداخت شد.

وی از دیگر اقدامات این اداره کل برای عشایر استان را توزیع ۱۱ میلیون لیتر نفت سفید و ۳۷۰ هزار عدد سیلندر گاز مایع عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید