Iranian Agriculture News Agency

پایش 25 هزار هکتار ازمراتع قشلاقی شهرستان دامغان آغاز شد

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان گفت: پایش مراتع قشلاقی شهرستان در بیش از 25 هزار هکتار از مراتع آغاز شده و در حال انجام است.

پایش 25 هزار هکتار ازمراتع قشلاقی شهرستان دامغان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی جمشیدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اصلاح، احیا و توسعه منابع طبیعی و مدیریت چرا و اجرای قوانین، طرح پایش مراتع در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: در این طرح، مأموران حفاظت و کارشناسان به مراتع اعزام و ضمن شمارش دام از نزدیک به بررسی وضعیت مراتع و اجرای طرح‌های مرتع داری و سایر عوامل مربوط به مدیریت چرا از جمله تعداد دام و ظرفیت مرتع می‌پردازند.

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان  دامغان خاطرنشان کرد: اجرای اصولی طرح‌ها و رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ، احیا و توسعه از مراتع موجب بهبود وضعیت و حفظ این سرمایه ارزشمند برای نسل های آینده خواهد شد.

جمشیدی وسعت مراتع قشلاقی شهرستان دامغان را بیش از 460 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این مساحت از مراتع قشلاقی در قالب 90 سامانه عرفی مرتعی است و بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز از آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تمامی پروانه‌های چرای دام که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال 1400 منجر به طرح اجرایی شود، در غیر این صورت این پروانه ها فاقد اعتبار است.

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان گفت: هر سال در اواخر فصل پاییز، اوایل زمستان و پس از کوچ پاییزه دامداران، فصل بهره برداری از مراتع قشلاقی یا زمستانه شروع می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید