Iranian Agriculture News Agency

جلسه بررسی وضعیت و عملکرد پروژه بزرگ زهکشی استان گلستان برگزار شد

جلسه بررسی وضعیت و عملکرد پروژه بزرگ زهکشی استان گلستان در سطح ٢٨٠ هزار هکتار با حضور،مهندس اکبری معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی، مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دکتر مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی از کارشناسان مربوطه امروز در محل جهادکشاورزی گلستان برگزار شد.

جلسه بررسی وضعیت و عملکرد پروژه بزرگ زهکشی استان گلستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در این جلسه گفت : با تلاش و کوشش تمامی دست اندرکاران در گلستان از ابتدای اجرای این پروژه تاکنون ٧٨ هزار هکتار عملیات زهکشی اراضی اجرا و به بهره برداری رسید و همچنین عملیات اجرایی ۵۰ هزار هکتار  جدید این پروژه بزرگ آغاز شده است.

وی افزود: با بهره برداری از اجرای طرح زهکشی،اراضی، شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی در این اراضی هستیم.

اکبری معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی هم در این جلسه با اشاره به پیچیدگی اجرای کار زهکشی گفت:

با توجه به پیشنهاد ما برای اجرای ۵۰ هزار هکتار دیگر زهکشی استان در صورت تامین اعتبار و قول تامین آن توسط رئیس جمهور مصمم هستیم تا پایان دولت این اتفاق مهم توسط جهادکشاورزی رقم بخورد.

وی افزود: همپوشانی با وزارت نیرو، برنامه زمان بندی و تسریع در شروع کار، مستندسازی مراحل اجرای کار از نکات مهم در اجرای زهکشی است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در این جلسه پیشنهادهایی را منجمله؛ اولویت اجرای زهکشی مورد نظر در اراضی و مکان هایی که در معرض سیل قرار دارند انجام شود، برنامه ریزی برای استفاده از آب قابل استحصال، استفاده از نیروهای بومی، انجام کار در دو شیفت کاری و پیگیری روند اجرای زهکشی به صورت جلسات هفتگی، ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید