Iranian Agriculture News Agency

خطر و تهدید خشکیدگی ۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس

رییس اداره فنی جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم خشکسالی گفت: حدود ۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان در معرض خطر تهدید و خشکیدگی قرار دارد.

خطر و تهدید خشکیدگی ۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، علی حسین امینی اظهار داشت: تاکنون در این راستا برنامه‌های احداث هلالی آبگیر در سطح حدود سه هزار هکتار از مناطق بحرانی انجام شده و در حال انجام است.

وی احداث هلالی آبگیر را برای جمع‌آوری هرز آب و افزایش رطوبت خاک عنوان کرد و افزود: مهمترین دلایل خشکیدگی درختان جنگلی استان افزایش دما، کاهش رطوبت، سم‌کوب شدن عرصه‌های جنگلی و آفات و بیماری‌ها است.

رییس اداره فنی جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به سایر عملیات در این راستا، بیان کرد: برای دیگر مناطق در معرض تهدید نیز برنامه‌های قرق و عملیات‌ پرورشی و بهداشتی و حتی سامانه‌های آبگیر لازم است اما متاسفانه منابع مالی کافی در اختیار منابع طبیعی استان قرار ندارد.

امینی تاکید کرد: حذف پایه‌های خشک، آفت‌زده و معیوب و از طرفی از بین بردن منابع آلوده کننده و ایجاد کننده آفت در قالب عملیات بهداشتی انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید