Iranian Agriculture News Agency

اسکان عشایر اسفراین در پیچ و خم‌های قانونی گرفتار آمده است

رییس اداره امور عشایر اسفراین گفت: اجرای طرح اسکان عشایر در منطقه «میاندشت» این شهرستان هشت سال است که به دلیل گرفتاری در موانع قانونی و پیچ و خم‌های حقوقی، متوقف مانده است.

اسکان عشایر اسفراین در پیچ و خم‌های قانونی گرفتار آمده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدحسن محمدی افزود: مطالعات اجرای این سایت عشایری در سال ۱۳۸۷ انجام شده و بر اساس این‌ مطالعات قرار است ۷۸۰ نفر از عشایر شهرستان در ۱۳۰ واحد مسکونی این سایت عشایری اسکان‌ پیدا کنند.

وی افزود: استعلام های هفتگانه برای شناسایی این خانوارهای عشایری به منظور اسکان در این مجموعه از تیره های مختلف عشایری، شمار دام‌ و ظرفیت مراتع در این پروژه مشخص شده است اما این‌ پروژه در مرحله واگذاری زمین به افراد مشکل قانونی دارد.

محمدی گفت: تاکنون ۶۹ خانوار عشایری برای اسکان در سایت میاندشت اسفراین اعلام آمادگی کرده اند اما گره هشت ساله موانع حقوقی و قانونی در موضوع واگذاری زمین به عشایر سبب توقف طرح و تاخیر در اجرای این ‌پروژه شده است.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در این زمینه افزود: ۲ راه حل برای این مشکل پیشنهاد شده است که راه نخست تشکیل و ثبت ‌شرکتی است که عشایر در آن ‌عضو شده و این مکان نیز به مجتمع دامپروری عشایری تبدیل شود که این راه حل به دلیل پوشش ندادن مشکل زیستگاه و اسکان ‌عشایر در این ‌منطقه قابلیت اجرایی ندارد.

رییس اداره امور عشایر اسفراین خاطرنشان کرد: راه دوم نیز واگذاری زمین ‌به عشایر از طریق اداره امور عشایر است که این راه نیز به دلیل موانع قانونی و اینکه اداره امور عشایر به طور مستقیم نمی تواند متولی واگذاری زمین به عشایر باشد، به مشکل برخورده است.

محمدی افزود: باوجود پیگیری های انجام شده تاکنون مشکلات قانونی اجرای این طرح همچنان پابرجا است و نتوانسته ایم اجرای این طرح اسکان را عملیاتی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید