Iranian Agriculture News Agency

کشت گیاهان دارویی در 500 هکتار از اراضی کوهرنگ

رییس منابع طبیعی کوهرنگ با اشاره به اجرای طرح کشت گیاهای دارویی در شهرستان افزود: امسال ۵۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در شهرستان انجام شد که ۵۰ هکتار این میزان به کشت کلوس و مابقی کشت بذر باریجه، آنغوذه، گلپر و موسیر اختصاص یافت

کشت گیاهان دارویی در 500 هکتار از اراضی کوهرنگ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،رییس اداره منابع طبیعی کوهرنگ با اشاره به اینکه رویش گونه گیاهی "کلوس " امسال زودتر آغاز شده است، گفت: طرح حفاظت از گونه نادر کلوس در منطقه سرآقاسید این شهرستان استفاده از قرقبان محلی آغاز شده است.

لطفعلی چراغپور  افزود: به منظور حفظ و حراست از این گونه نادر در تنها رویشگاه کلوس در شهرستان، منابع طبیعی با مستقر کردن گروه حفاظتی و نظارتی در منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت نیروهای حفاظتی مردمی و قُرقبانان محلی، کار حفاظت از این رویشگاه را آغاز کرده است.

وی به رویش زودهنگام این گونه نادر به دلیل ذوب شدن برف‌ها به دلیل گرمای بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت:دوره رویش این گیاه از اواخر اسفند آغاز می‌شود و تا اوایل خردادماه ادامه دارد که امسال فصل رویش زودتر آغاز شده است.

چراغپور اظهار کرد: هم‌اکنون سه هکتار از اراضی این منطقه به عنوان رویشگاه طبیعی کلوس است و به منظور توسعه این رویشگاه طبیعی و جلوگیری از تخریب آن، از چند سال گذشته طرح قُرقبان محلی در این منطقه اجرایی شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، از غنچه‌کنی و بوته‌کنی این گونه گیاهی جلوگیری می‌شود تا گیاه رشد کند و زمانی که به بذردهی رسید از برگ آن استفاده و بذر آن توسط منابع طبیعی خرید تضمینی ‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید