Iranian Agriculture News Agency

کشت برنج در ۴۰۰ هکتار شالیزار خراسان شمالی انجام می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شورای حفاظت منابع آب استان اجازه داده است تا کشت برنج در ۴۰۰ هکتار از کشتزارهای این خطه انجام شود.

 کشت برنج در ۴۰۰ هکتار شالیزار خراسان شمالی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدجواد تشکری افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، کشت برنج در تمام استان ها جز ۲ استان ممنوع است و سطح شالیزارها در سه سال باید به صفر برسد.

وی گفت: اکنون سال دوم اجرای این مصوبه به اتمام رسیده و سال آتی باید این سطح به صفر برسد اما شورای حفاظت از منابع آب استان اجازه داده است تا کشت این محصول در ۴۰۰ هکتار ادامه داشته باشد.

وی افزود: این شالیرازها در کشتزارهایی است که محصولی جز برنج قابل کشت نیست. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در این کشتزارها، زه آب بالا است و بر این اساس محصول دیگری جز برنج قابل کشت نیست.

وی افزود: سطح زیر کشت برنج در استان در سال های اخیر کاهش یافته است، پیش از این بیش از ۲ هزار هکتار از زمین های استان برنج کشت می شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: سال زراعی گذشته بیش از ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت برنج بود که بر اساس مصوبه هیات وزیران باید این رقم کاهش یابد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید