Iranian Agriculture News Agency

15 اسفند ماه آخرین مهلت بیمه گری محصولات باغی در آذربایجان شرقی

تمدید مهلت بیمه محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مهلت بیمه گری محصولات زراعی در استان تا پایان بهمن و محصولات باغی و تنه درختان تا ۱۵ اسفند ماه تمدید شد.

15 اسفند ماه آخرین مهلت بیمه گری محصولات باغی در آذربایجان شرقی

 علی تبریزی در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات باغی با حضور  قهرمان نژاد جانشین معاونت بهبود تولیدات گیاهی سامان،  بی پروا مدیر امور باغبانی سازمان وکارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  با بیان اینکه بیمه گری محصولات دامی و طیور در طول سال امکان پذیر است افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و خشکسالی در برخی محصولات زراعی و باغی استان وجود دارد لذا از کشاورزان و بهره برداران استان درخواست داریم قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

 تبریزی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی و ... به صورت های مختلف عمومی و پایه و انفرادی بیمه می‌کند.

وی عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالشهای مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان عنوان کرد و بر افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی تاکید نمود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید