Iranian Agriculture News Agency

افتتاح طرحهای کشاورزی در گرامی داشت ایام ا... دهه مبارک فجر در شهرستان بستان آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد از افتتاح چندین طرح کشاورزی در گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

افتتاح طرحهای کشاورزی در گرامی داشت ایام ا... دهه مبارک فجر در شهرستان بستان آباد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، عزیز نوروزی در مراسم افتتاح واحد پرواربندی گوساله صنعتی 140 رأسی در روستای عین الدین افزود: برای بهره برداری از این طرح 40 میلیارد ریال آورده شخصی هزینه شده است.

وی گفت: با افتتاح این طرح سالانه حدود 60 تُن گوشت قرمز تولید شده و برای 5 نفر بصورت مستقیم ایجاد شغل شده است.

 نوروزی ادامه داد: همچنین یک واحد پرورش خیار گلخانه‌ای کوچک مقیاس در روستای شیروانه ده باهزینه بالغ بر یک میلیارد ریال افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح سالانه 20 تُن خیار گلخانه ای در این واحد تولید شده و بصورت مستقیم برای 3 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد اظهار کرد: همچنین در این ایام پروژه مرمت و لایروبی قنات روستای کلو به طول150 متر و با هزینه 530 میلیون ریال و نیز لوله گذاری کانال آبیاری عمومی روستای چینی بلاغ به طول 3.5 کیلومتر و با هزینه پنجهزار و 230 میلیون ربال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: این دو طرح در مجموع موجبات بهره مندی 55 خانوار این روستاها از آب کشاورزی پایدار را فراهم آورده است که در سالهای آتی باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح شده و به معیشت اهالی این روستاها کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید